۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بازدهی منفی «زملارد» باوجود روند مثبت بازار سهام/ توجه حقیقی‌ها به «زملارد» معطوف بود

۱۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۵:۳۱
کد خبر: 471439
بازدهی منفی «زملارد» باوجود روند مثبت بازار سهام/ توجه حقیقی‌ها به «زملارد» معطوف بود

بازار سهام در هفته‌های اخیر با نوسانات زیادی همراه بود و در بیشتر روزهای معاملاتی با روندی نزولی به معاملات خود پایان می‌داد. اما در روز جاری، بازار سهام به روند مثبت خود بازگشت و شاخص کل و هم‌وزن نیز رشد کردند. باوجود اینکه بیش از ۲۷۰ نماد در روز جاری، معاملات مثبتی را تجربه کردند، «زملارد» با افت ۵ درصدی به معاملات خود پایان داد.

اقتصادآنلاین سارا محسنی؛ شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر که از زیرمجموعه‌های شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) است و در زمینه کشاورزی، دامداری ، دامپروری و... فعالیت می‌کند از ابتدای شهریورماه سال جاری جزو مثبت‌ترین نمادهای بازار بوده است.

شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر که با نماد «زملارد» در بازار سهام دادوستد می‌شود، از شرکت‌های گروه زراعت و خدمات وابسته در بازار دوم فرابورس است و عرضه اولیه آن در ۲۱ مردادماه سال جاری صورت گرفت. «زملارد» از شروع اولین روز معاملاتی خود (۲۵ مردادماه سال جاری) تاکنون، بازدهی مثبت را برای سهامداران خود رقم زده است. . البته باید توجه کرد که یکی از اصلی‌ترین دلایل بازدهی مثبت این نماد، قرار گرفتن در گروه عرضه‌های اولیه است و کمتر از دو ماه از عرضه آن در بازار سهام می‌گذرد. در جریان عرضه اولیه «زملارد»، ۱۵ درصد از سهام شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر با قیمت ۲۱۰۰ تومان کشف قیمت شد و به هر کد معاملاتی ۸ سهم اختصاص یافت.

قیمت هر سهم کشاورزی و دامپروری ملارد شیر از اولین روز معاملاتی خود از محدوده دو هزار تومان به محدوده پنج هزار تومان رسیده است. اما در روز جاری، افت ۵ درصدی را برای معاملات خود رقم زد. باوجود اینکه «زملارد» از زمان شروع معاملات خود تا به امروز، بازدهی حدود ۱۰۴ درصدی را ثبت کرده و در بیشتر روزها در گروه نمادهای پربیننده فرابورس قرار گرفته، اما در سه روز پایانی معاملات هفته گذشته و امروز، افت را برای سهامداران خود به همراه داشته است.

«زملارد» در روز جاری، تعداد ۶۷۴ معامله را ثبت کرده و حجم ۸۴۵ هزار سهمی معاملات را رقم زده است. این در حالی است که میانگین ماهانه حجم معاملات کشاورزی و دامپروری ملارد شیر، ۳ میلیون سهم ثبت شده است. «زملارد»، توجه اشخاص حقیقی را در معاملات امروز به خود جلب کرد و با صف فروش ۴ میلیون سهمی در قیمت ۴۳۰۰ تومان مواجه بود.