۰ نفر

رییس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

مصمم بودن مجلس برای حمایت، تقویت و تثبیت بازار سرمایه

۲۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۱۰
کد خبر: 466599
مصمم بودن مجلس برای حمایت، تقویت و تثبیت بازار سرمایه

محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی مصمم است که بازار بورس و سرمایه را حمایت، تقویت و تثبیت کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی امروز- یکشنبه- مجلس شورای اسلامی درباره محتوای جلسه غیرعلنی امروز مجلس گفت: جلسه غیرعلنی امروز که بیش از دو ساعت و نیم به طول انجامید، عمدتا متمرکز بر بحث و مسائل حوزه بازار سرمایه و بورس بود.

وی با بیان این که مجلس یازدهم مسائل اقتصادی را در اولویت قرار داده است، اظهار داشت: به ویژه در روزهای اخیر فعالیت در حوزه بورس در کمیسیون‌های تخصصی و اقتصادی مجلس بررسی شد و نتیجه این شد که امروز با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس کل بانک مرکزی جلسه ای برگزار شد.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی مصمم است که بازار بورس و سرمایه را حمایت، تقویت و تثبیت کند و تلاش می‌کند نقدینگی در بازار بورس به سمت مسائل تولیدی حرکت کند و بتوانیم برای تکمیل پروژه‌های صنعتی، تجاری و کارخانجات و رونق تولید هدایت شود و حتما از سرمایه و پول مردم در این حوزه صیانت شود؛ در این راستا کمک لازم را برای تثبیت بازار بورس انجام خواهیم داد.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در دو هفته قبل بحث افزایش سرمایه از موضوعات مهم و جدی در مجلس بود که لایحه دو فوریتی دولت برای ثبت سهام بدون حق تقدم در طول چند روز تصویب و ابلاغ شد و این بسیار به عمق بخشی، تثبیت و هدایت و حفظ نقدینگی بورس و اموال مردم کمک می‌کند و مجلس در این زمینه هیچ کوتاهی ندارد و توجه جدی خود را در این باره بیشتر خواهد کرد.