افراد حقیقی امروز هزار و ۳۵۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی و سهام سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی بود.

اقتصاد آنلاینسپهر علی‌یاری؛ حقوقی‌ها امروز حدود هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان بیشتر از افراد حقیقی سهام خریدند.

ارزش کل معاملات خرد بیش از ۱۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۵۵ درصد یعنی هشت هزار میلیارد تومان سهام خریدند و نسبت به حقیقی‌ها ۹ درصد برتری داشتند.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه "شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی"، "بانک‌ها و مؤسسات اعتباری" و "خودرو و ساخت قطعات" رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های "فلزات اساسی" و " عرضه برق، گاز و ..." به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «شستا»، «خودرو» و «وآیند» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «فملی»، «پارسان» و «فخوز» معطوف بود.

در ترکیب سهامداری شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی مبلغ ۴۳۹ میلیارد تومان افزایش سهام حقوقی اتفاق افتاد و از سوی دیگر مازاد خرید کدهای حقیقی در سهام ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌ به ۳۶۱ میلیارد تومان رسید.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۵۲ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۲۶ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۷۱۰ میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم دو هزار و ۴۰ میلیارد تومان بود.

تغییر مالکیت سهام 99.6.15

ورود پول حقیقی به بورس 99.6.15