۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

احتمال تداوم ریزش بازار / بازار سرمایه در روزهای آینده وضعیت بهتری خواهد داشت

۲۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۵۷
کد خبر: 460030
احتمال تداوم ریزش بازار / بازار سرمایه در روزهای آینده وضعیت بهتری خواهد داشت

میدانی، کارشناس بازار سرمایه گفت: ریزش بازار متاثر از عوامل متفاوتی است. احتمال تدوام ریزش بازار برای فردا نیز وجود دارد، اما در روزهای آینده، بازار بهتری را شاهد خواهیم بود.

اقتصادآنلاینسارا محسنی؛ فرزاد میدانی، مدیر معاملات کارگزاری فارابی و کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین گفت: عواملی مانند آزادسازی ۳۰ درصد دوم و در مجموع ۶۰ درصد از سهام عدالت، درگیری وزارت اقتصاد و نفت در ماجرای عرضه دومین صندوق قابل معامله دولتی (دارا دوم) و... بر ریزش بازار تاثیر گذاشته است.

وی تصریح کرد: اخبار مرتبط با دارا دوم، بهانه‌ای برای اصلاح برخی از نمادهای بزرگ در بازار سرمایه شد. همچنین اخبار مرتبط با سهام عدالت، زمینه‌های ریزش بازار را تشدید کرد.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: علاوه بر موضوعات اقتصادی، برخی از عوامل سیاسی نیز زمینه‌ساز ریزش بازار و سیر نزولی آن شده‌اند. اما وضعیت بازار سرمایه در روزهای آینده هفته جاری بهتر خواهد بود.

مدیر معاملات کارگزاری فارابی اظهار داشت: در بازار هفته گذشته برخی از نمادها مانند گروه نمادهای ساختمانی سود مناسبی را برای سرمایه‌گذاران رقم زدند. همچنین احتمال سوددهی برخی از نمادها مانند فلزات اساسی در هفته‌های آینده بازار سهام وجود دارد. نمادهای پالایشی نیز با گذشت زمان و کاهش اثرات اخبار مرتبط با تکذیب یا تایید پذیره‌نویسی، با برگشت بازار رشد خواهند داشت.