۰ نفر

رییس جمهور:

طرح‌های گشایش اقتصادی، جان تازه‌ای به بازار سرمایه می‌دهد

۲۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۰۴
کد خبر: 459367
طرح‌های گشایش اقتصادی، جان تازه‌ای به بازار سرمایه می‌دهد

رییس جمهور: بازار سرمایه، محلی مطمئن برای سرمایه‌گذاری است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا؛ حسن روحانی گفت: دولت همه توان خود را امروز به کار گرفت تا نقدینگی را کنترل و با تحریم نفتی شدیدا مقابله کند و بتواند فروش نفت را با چارچوبی که درحال نهایی کردن است به فروش برساند.

 وی یادآور شد: دولت می‌خواهد در بخش بودجه‌ای بین منابع و مخارج تعادل ایجاد کند و سرمایه مطمئن برای مردمی که به آینده نگاه می‌کنند ایجاد کند. سرمایه مطمئنی در اختیار آنها باشد؛ حداقلی را دولت تضمین کند و حداکثری هم هست که مردم می‌توانند بر مبنای آن برنامه‌ریزی خود را تنظیم کنند و یک جان تازه ای هم به بورس بدهد.

رییس جمهوری گفت: این مجموعه طرحی است که ستاد اقتصادی دولت در هفته‌های گذشته روی آن بحث کرده و به تصویب رسانده و موضوع را به جلسه سران قوا برده در دو جلسه سران قوا در آن بحث شده و کلیات آن در نشست سران قوا به تصویب رسیده است و بعد از مراحل نهایی این مصوبه دولت هم آیین‌نامه‌های اجرایی آن را خواهد نوشت و حتما در زندگی مردم هم تاثیرگذار خواهد بود.

رییس جمهوری افزود: مردم می‌توانند در بازار بورس خریدهایی کنند که برای آینده‌ و برای دارایی‌آنها اطمینان بیشتری ایجاد کند.  همه این سهام تازه‌ای که وارد بازار بورس می‌شود و تحول ایجاد می‌کند به نفع همه مردم است.  

روحانی بیان داشت: همین ETF که سهامش در اوایل شهریورماه، با تخفیف فروخته می‌شود برای این است که مردم بدانند، بازار سکه و دلار جای سرمایه‌گذاری نیست، اما بورس جای سرمایه‌گذاری است. خرید نفت جای سرمایه‌گذاری است ما می‌خواهیم مردم را از یک طریق مطمئن، نه طریقی که امروز برای آنها فایده داشته باشد و فردا ضرر کنند می‌خواهیم از یک‌ راهی که مردم اطمینان داشته باشند.