۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

کاهش سقف سرمایه‌گذاری صندوق‌های درآمد ثابت در سهام به ۵درصد

۱۲ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۳۵
کد خبر: 456856
کاهش سقف سرمایه‌گذاری صندوق‌های درآمد ثابت در سهام به ۵درصد

براساس ابلاغیه جدید سازمان بورس، سقف سرمایه‌گذاری صندوق‌های درآمد ثابت در سهام به ۵ درصد کاهش یافت.

اقتصادآنلاینسارا محسنی؛ سازمان بورس، ابلاغیه خود را درخصوص سرمایه‌گذاری صندوق‌های درآمد ثابت در سهام را منتشر کرد. مدیریت نظارت بر نهادهای مالی، مصوبه سازمان بورس و اوراق بهادار را درخصوص نصاب سرمایه‌گذاری صندوق‌های در اوراق بهادار با درآمد ثابت را خطاب به مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت و کیله فعالان بازار سرمایه ابلاغ کرد.

متن ابلاغیه به شرح زیر است:

بند 4 ششصد و سی و پنجمین صورت جلسه هیئت مدیره سازمان بورس و ارواق بهادار مورخ 1399/1/17 درخصوص تعیین سقف سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت در سهام، حق تقدم سهام و قرارداد و قرارداد اختیار معامله سهام پذیرفته‌شده در بورس تهران یا فرابورس ایران، گواهی سپرده کالایی پذیرفته‌شده نزد یکی از بورس و صندوق‌های سرمایه‌گذاری به میزان حداکثر 5 درصد از ارزش کل دارایی‌های صندوق اصلاح شد؛

هر زمان مبلغ ذخیره ناشی از تغییر ارزش سهام در صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت بیش از 80 درصد ارزش سهام و حق تقدم سهام گردید. مدیر صندوق می‌تواند علاوه بر پرداخت‌های ماهانه از محل ذخیره تغییر ارزش سهام، مبلغ مازاد بر 80 درصد را نیز به صورت تدریجی و یا در اولین مقطع پرداخت سود بین سرمایه‌گذارانی که طی یک سال گذشته یا مقطع محاسبه ذخیره هرکدام کوچک‌تر باشد در صندوق حضور دارند، بر مبنای روز واحد سرمایه‌گذاری توزیع نماید.

در راستای اعمال نصاب‌های اعلام‌شده به صندوق‌های سرمایه‌گذاری موضوع این مصوبه، فرصت یک ماهه‌ای از تاریخ ابلاغ این مصوبه جهت اصلاح ترکیب دارایی‌ها اعطا می‌شود.

صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت نوعی از صندوق های سرمایه گذاری است که همه افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند با سرمایه‌گذاری در آن بصورت دوره‌ای سود دریافت کنند. سیاست سوددهی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت معمولا پرداخت سود بصورت یک ماهه یا سه ماهه است و اگر به این شکل صورت نگیرد، موارد لازم در امید نامه صندوق ذکر می‌شود.

صندوق‌های با درآمد ثابت نسبت به دیگر صندوق‌ها ریسک کمتری دارند و میزان سود آن‌ها در مقایسه با صندوق‌های دیگر، کمتر است. بنابراین صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت را می‌توان به عنوان یکی از روش‌های مطمئن سرمایه‌ گذاری به حساب آورد.

photo_2020-08-02_09-32-08