۰ نفر

دبیر کل کانون کارگزاران:

درخواست فورس از سازمان بورس/ چندین کارگزار و کارمند به کرونا مبتلا شدند

۲۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۳۹
کد خبر: 453500
درخواست فورس از سازمان بورس/ چندین کارگزار و کارمند به کرونا مبتلا شدند

دبیرکل کانون کارگزاران با اعلام ابتلای چندین مدیر و کارمند شرکت های کارگزاری به کرونا ،خواهان تصویب فوری پیشنهادات ارایه شده به هیات مدیره سازمان بورس آن هم بعد از دو بار عدم تصمیم گیری شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از بورس پرس، روح الله میرصانعی درباره آخرین وضعیت کرونا در شرکت های کارگزاری که با فوت یکی از کارکنان بورس منطقه ایی اصفهان و ابتلای چندین نفر از مدیران و کارکنان ، نگران کننده شده گفت : در حال حاضر آمار دقیقی از مبتلایان فعالان کارگزاری به کرونا نیست اما مدیران عامل چند شرکت کارگزاری به همراه تعدادی از کارکنان به این بیماری دچار شده اند.

وی افزود: از سوی دیگر برخی شرکت های کارگزاری مانند مفید از هفته پیش به دلیل ازدحام بسیار زیاد متقاضیان دریافت کد بورسی و کدآنلاین ، اقدام به تعطیلی و ارایه خدمات غیرحضوری کرد و حتی دولت برخی از شعب این کارگزاری را در شهرستان ها پملپ یا هشدار به پملپ شدن کرد اما تعداد زیادی از متقاضیان ناراضی می شوند.

این مقام مسئول در برابر این سئوال که با این اوصاف کانون کارگزاران بورس چه اقدام و برنامه ایی برای جلوگیری از پیشرفت کرونا در بخشی مهم از بازار سرمایه دارد ، توضیح داد: واقعیت این است که سازمان بورس در پاسخ به درخواست های کانون اعلام کرد شرکت های کارگزاری که توان رعایت موارد بهداشتی را ندارند اقدام به توقف خدمات حضوری کنند.

میرصانعی ادامه داد: اما با توجه به اینکه بعد از احراز هویت در سجام باید اقداماتی برای دریافت کدآنلاین ، تکمیل فرم ها ، امضا قرارداد برخط و ....انجام شود ، جا دارد همه فرایندها به صورت غیر حضوری باشد نه فقط بخشی از آن. بنابراین در حالی هنوز پیشنهادات کانون کارگزاران بعد از دو بار طرح در هیات مدیره سازمان بورس، تصویب نشده که انتظار می رود هر چه سریعتر اقداماتی برای جلوگیری از نفوذ بیشتر کرونا در شرکت های کارگزاری و بازار سرمایه انجام شود.