۰ نفر

قرارداد فروش سهام عدالت با سلب همه اختیارات اعتراضی

ارزش سهام عدالت ۱۷میلیونی شد

۲۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۱۶
کد خبر: 452212
ارزش سهام عدالت ۱۷میلیونی شد

سهامداران عدالت در روش مدیریت مستقیم که قصد فروش 30 درصد سهام عدالت خود توسط کارگزاری را دارند، باید قراردادی امضا کنند که کارگزاری هروقت که خواست هر سهم را بفروشد و دارنده سهام حق هرگونه اعتراض را از خود سلب کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سهام عدالت که بعد از 15 سال مشخص و آزاد شد، ‌با مصوبه شورای عالی بورس در مرحله اول فعلا 30 درصد از پرتفو‌(ترکیب دارایی) سهام عدالت قابل فروش شده است.

سهامداران عدالت که کد سهامداری نداشتند، برای فروش 30 درصد سهام خود به بانک وکالت می دهند که 30 درصد از هر سهمی که دوست داشت را بفروشد و پولش را به حساب شبا سهامدار واریز کند.

دیروز حسن قالیباف اصل رئیس سازمان بورس نیز گفت: تا کنون 2737 میلیارد تومان سهام عدالت مردم توسط بانکها و کارگزاران فروش رفته و 2731 میلیارد تومان نیز به حساب سهامداران واریز شده است.

در این زمینه اینجا بخوانید:

 سهام عدالت چقدر می‌ارزد؟/ آخرین وضعیت مدیریت و فروش سهام عدالت

حسین فهیمی مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نیز گفت: همه سفارشهای فروش سهام عدالت تجمیع شده و در نهایت به 110 سفارش برای سامانه معاملات تبدیل شده و بعد از فروش تجمعی این سهام عدالت، ‌پول آن نیز بر اساس کدملی دارندگان سهام به حسابشان واریز می‌شود.

گرچه کارشناسان اقتصاد می‌گویند، سهام عدالت از ترکیب سهام شرکتهای ارزنده بورس برخوردار بوده و دارایی ارزشمند است،‌که مردم نباید آن را بفروشند،‌ بلکه از عواید آن استفاده کنند،‌اما به هر حال اگر کسی بخواهد 30 درصد سهام عدالت خود را بفروشد، باید قراردادی با کارگزاری امضا کند که حق هرگونه اعتراض و اختیار را از خود سلب کند.

هم اکنون ارزش روز سهام عدالت 532 هزارتومانی که متشکل از 36 شرکت بورسی و 13 شرکت غیر بورسی است، ‌امروز  17 میلیون و 18 هزار و 204 تومان است.

سهام عدالت

*قرارداد و تاییدیه کارگزار ناظر

اینجانب، شرکت کارگزاری فلان را به عنوان کارگزار ناظر بر سهام عدالت خود انتخاب می‌نمایم.

مشخصات و شرایط اجرای سفارش:

1. کارگزار مجاز است سهام را به قیمتی که در لحظه فروش سهام در بازار امکان فروش آن را دارد، به فروش رساند.

2. اینجانب اطلاع کامل و دقیق از تعداد سهام خود در شرکت‌های سرمایه پذیر موضوع سبد سهام عدالت که فهرست آن را ملاحظه و رؤیت کرده‌ام، دارم و ضمن آگاهی از این موضوع و همچنین اطلاع و پذیرش از شرایط و فرآیندهای معاملاتی مطابق با قوانین و مقررات، سفارش فروش خود را به کارگزار ارائه می‌نمایم.

3. تعداد سهام قابل فروش در جدول فوق مشخص شده است، لیکن نحوه و زمان اجرای سفارش فروش بر اساس مقررات و مصوبات مراجع ذی‌صلاح بازار سرمایه تعیین و توسط کارگزار انجام خواهد شد و در این خصوص کلیه اختیارات لازم را به کارگزار تفویض می‌نمایم.

4. مدت اعتبار سفارش اینجانب تا اجرای مفاد سفارش می‌باشد. تغییر و یا لغو سفارش را صرفاً از طریق درگاه الکترونیکی مجاز کارگزاری در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه انجام خواهم داد.

5. وجوه ناشی از فروش سهام، پس از فروش از طریق کارگزاری طبق مقررات مربوطه: به حساب بانکی معرفی‌شده توسط اینجانب در این فرم واریز ‌شود. نزد کارگزار باقی بماند.

6. کلیه هزینه‌های اجرای سفارش مطابق مقررات اعم از کارمزدها و مالیات فروش به عهده اینجانب بوده و کارگزار مجاز است این مبالغ را از وجوه حاصل از فروش سهام کسر نماید.

7. اینجانب ضمن اقرار به صحت کلیه اطلاعات مندرج در جدول مشخصات هویتی و مالی خود، مسئولیت ارائه هرگونه اطلاعات خلاف واقع را پذیرفتم و از این حیث مسئولیتی بر عهده کارگزار نمی باشد.

8. کارگزار اجرای سفارش‌های مندرج در این فرم را صرفاً تا سقف مقرر در مقررات اعمال می‌نماید.

9. اینجانب حق هرگونه اعتراض، شکایت، طرح دعوی تحت هر عنوان نزد مراجع قضایی، شبه قضایی، اداری و سایر مراجع ذیصلاح در مورد سهام تعیین شده برای فروش به موجب این درخواست، نحوه فروش سهام، زمان فروش سهام و تعداد سهام تعیین شده جهت فروش، قیمت فروش سهام و هزینه‌های قانونی کسر شده برای فروش سهام را از خود سلب و ساقط نمودم.