۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تلاش همه‌جانبه برای معامله‌پذیری دارا-یکم/ ETF دولتی فردا آزاد می‌شود

۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۹:۵۳
کد خبر: 448098
تلاش همه‌جانبه برای معامله‌پذیری دارا-یکم/ ETF دولتی فردا آزاد می‌شود

باوجود انتشار اخباری مبنی بر عدم شروع خرید و فروش واحدهای صندوق مالی یکم در روز چهارشنبه، چهار تیرماه از سوی برخی از منابع، خرید و فروش این دارایی برای افرادی که اطلاعات مربوط به سامانه سجام را تکمیل کرده‌اند، امکان‌پذیر خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین، هم اکنون نشستی با شرکت مسئولان وزارت اقتصاد و دارایی، سازمان خصوصی‌سازی، صندوق مالی یکم بانک مسکن و شرکت سپرده‌گذاری بانک مرکزی در شرکت بورس در حال برگزاری است، تا تصمیمات نهایی درخصوص صندوق مالی یکم گرفته شود. 

طبق اخبار به دست آمده از روابط عمومی سازمان سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه، افرادی که در گذشته کد بورسی دریافت کرده‌اند اما اطلاعات خود را در سامانه سجام به ثبت نرسانده‌اند، تا روز شنبه، شش تیرماه امکان خرید و فروش سهام صندوق مالی یکم را ندارند. 

اما افرادی که در حال حاضر، احراز هویت سامانه سجام را انجام داده و تمام اطلاعات مربوط را تکمیل کرده‌اند، قادر به مشاهده دارایی صندوق مالی یکم در پرتفوی خود هستند. این افراد می‌توانند از فردا، اقدام به خرید و فروش سهام خود کنند. 

همچنین بنابر اطلاعات روابط عمومی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، تلاش سازمان خصوصی سازی بر این امر است که تا نیمه‌شب، اطلاعات افرادی را که تایید شده است، به شرکت سپرده‌گذاری تحویل دهد تا سرمایه‌گذاران، بتوانند واحدهای خود را در روز چهارشنبه معامله کنند.