۰ نفر

مدیرعامل شرکت صنایع ماشین‌های اداری ایران عنوان کرد؛

تزریق 400میلیارد تومان نقدینگی بدون بهره به مادیران/ پرسنل «مادیرا» به هزار و 600 نفر می‌رسد

۱۰ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۲۲
کد خبر: 406058
تزریق 400میلیارد تومان نقدینگی بدون بهره به مادیران/ پرسنل «مادیرا» به هزار و 600 نفر می‌رسد

بابک ثقفی در نشست خبری که دیروز برگزار شد، گفت: 400 میلیارد تومان نقدینگی به منظور تأمین سرمایه در گردش تولید لوازم خانگی مادیران، توسط سهامداران عمده به شرکت تزریق می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، نشست خبری مدیرعامل شرکت صنایع ماشین‌های اداری ایران روز گذشته در محل شرکت برگزار شد. بابک ثقفی در این نشست به تشریح دستاوردهای مادیران در یک سال گذشته پرداخت و گفت: تقریبا یک سال از عرضه اولیه سهام مادیران در بورس می‌گذرد و در این مدت ارزش بازار شرکت تقریبا 12 برابر شده است و از حدود 400 میلیارد تومان به بیش از 5هزار میلیارد تومان رسیده است که این موضوع نشان از اقبال فعالان بازار سهام نسبت به سهام این شرکت دارد.

مدیرعامل «مادیرا» در ادامه افزود: در سال مالی جاری، تعداد نیروی کار مادیران از 950 نفر به هزار و 200 نفر رسیده است و این عدد تا 6ماه آینده به هزار و 600 نفر می‌رسد. فروش ریالی شرکت نسبت به سال مالی قبل دو برابر شده و تعداد فروش تلویزیون نسبت به سال قبل 50درصد رشد کرده است. به نظر می‌رسد رشد سهم شرکت مادیران از بازار تلویزیون همچنان ادامه دارد، به گونه‌ای که تنها در یک ماه گذشته درآمد شرکت از فروش تلویزیون بیش از 170 میلیارد تومان بود. این در حالی است که در هفت ماه قبل شرکت در مجموع 770 میلیارد تومان فروش داشته است.

تقفی ضمن اشاره به معضل قاچاق به عنوان مهمترین رقیب مادیران در بازار تلویزیون ایران، گفت: در چند ماه گذشته برای حفظ سهم شرکت از بازار تلویزیون ایران و خنثی کردن سیاست دامپینگ قیمت توسط واردکنندگان غیرمجاز تلویزیون، برای مدتی طرح تخفیفات روی یک مدل خاص از تلویزیون را اعمال کردیم و با تبلیغات محیطی گسترده، موفق شدیم از دامپینگ قیمت توسط رقبا جلوگیری کنیم.

مدیرعامل «مادیرا» در ادامه به برنامه شرکت درباره توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای لوازم خانگی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 14 شعبه در سراسر کشور دایر کردیم و برنامه داریم در بلندمدت تعداد این فروشگاه‌ها را به 150 باب برسانیم. پیش‌بینی می‌شود تعداد این فروشگاه‌ها تا پایان سال به 20 باب برسد. بررسی‌های ما نشان می‌دهد که این فروشگاه‌ها تقریبا 4 ماه پس از تاریخ بهره‌برداری، به سودآوری می‌رسند. لازم به ذکر است که وظیفه افتتاح و توسعه این فروشگاه‌ها به عهده شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای مادیران است که 100درصد سهام این شرکت به شرکت صنایع ماشین‌های اداری ایران تعلق دارد.

تزریق 400میلیارد تومان نقدینگی توسط سهامدار عمده

ثقفی در ادامه به تزریق 400 میلیارد تومان نقدینگی بدون بهره به منظور تأمین سرمایه در گردش شرکت اشاره کرد و گفت: مادیران قصد دارد در سال آینده به 30درصد ظرفیت اسمی لوازم خانگی برسد و 60هزار یخچال و همچنین 90هزار دستگاه ماشین لباسشویی به فروش برساند. قیمت فروش یخچال بین 8تا 10 میلیون و قیمت ماشین لباسشویی تقریبا 4 میلیون تومان خواهد بود. اما همانطور که می‌دانید تولید این حجم از لوازم خانگی به مقدار قابل توجهی سرمایه در گردش نیاز دارد. یک راه برای تأمین این سرمایه در گردش، مراجعه به بازار پول و اخذ تسهیلات از شبکه بانکی بود که این روش برای شرکت هزینه مالی در بر داشت. بر این اساس سهامداران عمده شرکت تصمیم گرفتند به اندازه 400میلیارد تومان نقدینگی جدید به شرکت تزریق کنند.

وی ادامه داد: از مبلغ اشاره شده، 105میلیارد تومان به صورت نقدی به شرکت پرداخت می‌شود و مابقی نیز از محل فروش سهام به صورت خرد و بلوکی تأمین خواهد شد. بنابراین در 10 تا 15 روز آینده، سهامداران عمده شرکت اقدام به فروش سهام شرکت خواهند کرد و تمام مبلغ آن را به عملیات شرکت اختصاص خواهند داد. از این رو هیچ هزینه مالی و بهره‌ای به شرکت تحمیل نخواهد شد. پس از موفقیت در فروش محصولات و در آینده نه چندان نزدیک، این مبلغ به حساب سرمایه شرکت منتقل خواهد شد، لذا «مادیرا» احتمالا در سال مالی آینده افزایش سرمایه خواهد داشت. این موضوع در کنار رشد سهم مادیران از بازار لوازم خانگی، باعث رشد سودآوری شرکت خواهد شد.

گفتنی است در حال حاضر نماد «مادیرا» به علت رشد بیش از 50درصدی قیمت سهام و همچنین افشای اطلاعات با اهمیت متوقف است و احتمالا تا 2 روز کاری آینده به گردونه معاملات برخواهد گشت.