۰ نفر

لیست وام یک میلیونی باز است

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۰۷
کد خبر: 436857
لیست وام یک میلیونی باز است

بعد از پرداخت دو مرحله از وام یک میلیونی به متقاضیان معرفی شده، اکنون در کنار تعدادی که همچنان به دلایلی با با مشکل واریز مواجه هستند سایر خانوارها همچنان امکان دریافت این تسهیلات را در صورت معرفی به بانک مرکزی خواهند داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، پایان هفته گذشته بود که دومین لیست متقاضیان دریافت وام یک میلیونی از وزارت کار ، تعاون و رفاه اجتماعی به سازمان هدفمندی و در نهایت به بانک مرکزی برای پرداخت ارائه شد.

در مرحله‌ی دوم حدود دو میلیون و ۲۶۶ هزار و ۲۶۳ خانوار معرفی شدند که با م۱۷ میلیون و ۱۵۳ هزار و ۲۱ خانوار مرحله اول در مجموع بیش از ۱۹ میلیون و ۴۱۹ هزار نفر مشمول دریافت وام شده بودند، اما این در شرایطی بود که از این تعداد حدود ۴۱ هزار خانوار در دریافت وام با مشکل مواجه شدند که دلیل آن نیز مسائلی از جمله مسدودی حساب، شماره حساب اشتباه، عدم سازگاری شماره حساب با کد ملی ارسالی، نامعتبر بودن اطلاعات معرفی شده یا برخی خطاها بود که امکان پرداخت را برای آنها ایجاد نمی‌کرد.

به تازگی بانک مرکزی اعلام کرد از ۴۱ هزار خانواری که پرداخت به آنها با مشکل مواجه شده بود برای حدود ۳۵ هزار خانوار حل شده و وام آنها واریز شده استف در عین حال که برای حدود ۵۰۰۰ خانوار دیگر هم  احتمالا به زودی با هماهنگی‌هایی که صورت گرفته وام یک میلیونی واریز می‌شود.

در حالی تا کنون دو مرحله پرداخت انجام شده که ظاهرا این پایان پرداختی‌ها نیست، به هر حال با توجه به این‌که بانک مرکزی از ابتدا اعلام کرده بود که ۲۳ میلیون خانوار یارانه‌بگیر مشمول طرح پیشنهادی آن برای پرداخت وام یک میلیونی از محل منابع بانکی می‌شوند ، در صورتی که لیست جدیدی از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و به تبع آن سازمان هدفمندی یارانه‌ها به بانک مرکزی ارائه شود، پرداختی‌ها انجام خواهد شد.

این در حالی است که طی فرایندی که برای ثبت تقاضا تعریف شد برخی خانوارها به مشکل برخوردند؛ به طوری که خواسته شد تا بعد از دریافت پیامکی از وزارت ارتباطات برای ثبت درخواست، به شماره ۶۳۶۹ با شماره همراه سرپرست خانوار پیامک ارسال کنند که این موضوع باعث شد برخی خانوارها از اعلام باز بمانند.

 از این رو، با اتمام فرصت ارسال پیامک، مهلتی تا ۱۸ اردیبهشت تمدید شد تا جاماندگان بتوانند درخواست خود را ثبت کنند.بر این اساس با توجه به زمانی که از پیش تعیین شده بود نیز احتمال درخواست های جدید و پرداخت های دیگر وجود خواهد داشت.

تسهیلات یک میلیونی برای حمایت در شرایط کرونایی، به صورت قرض الحسنه به حساب یارانه متقاضیان واریز و  طی ۳۰ ماه با اقساط ۳۵ هزار تومانی و کارمزد چهار درصدی بازپرداخت می شود.