۰ نفر

با حضور مدیران شهری اتفاق افتاد:

رونمایی از ثمین کارت شهری

۱۱ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۴۸
کد خبر: 398845
رونمایی از ثمین کارت شهری

مدیرعامل بازار تهاتر ایرانیان گفت: بازار تهاتر قابل گسترش به همه کالاها و خدمات است.

به گزارش اقتصادآنلاین، علاء‌الدین ختایی، مدیرعامل بازار تهاتر ایرانیان، در مراسم رونمایی از تهاتر کارت ثمین شهر که با حضور مصطفی کواکبیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، جواد عطاران، معاون فناوری اطلاعات بانک شهر، صنوبری، مدیرعامل یادمان سازه که سازنده برج میلاد، علی نوذرپور شهردار منطقه ۲۲، در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: بازار تهاتر براساس تجربه فعالیت اقتصادی سه دهه گذشته ساماندهی شده است

وی افزود: 13 سال قبل انجمن صنعتی ساختمان کشور پایه‌گذاری شد که اکنون انجمن تولیدکنندگان صنعتی ساختمان نام گرفته که از آن زمان قراردادهای تهاتر با کارخانجات و انبوه‌سازان اجرایی شده است.

مدیرعامل بازار تهاتر ایرانیان تصریح کرد: تهاتر روش قابل گسترش به همه کالاها و خدمات است. در شبکه تهاتر کالا هرگونه تهاتر برپایه اعتبار و قابلیت انتقال به دیگران است، که برات سند تجاری فراموش شده کشور دوباره مورد استفاده قرار گرفته بود و با ظهرنویسی معوض مورد استفاده قرار می‌گرفت.

ختایی خاطرنشان کرد: مبحث تهاتر کالا سال‌های زیادی است که پیگیری شده است و بانک‌ها در یک برهه زمانی برات را تنها برای ما چاپ می‌کردند و برات‌کارت‌های اقتصادی نیز به اعضا داده می‌شد.

وی یادآوری کرد: بازار تهاتر ایرانیان در بازار جهانی در کانادا و همچنین بازار خاورمیانه در امارات ثبت شده است.

وی با اشاره به ایجاد نمایندگی‌های استانی در کشور هستیم، گفت:‌ کار نمایندگی‌های استانی پیدا کردن معوض‌هایی است که برای آن تقاضا وجود دارد و افراد با تهاتر کارت  می‌توانند کالای مورد نیاز خود را از هر استان و شهر تامین کنند.

مدیرعامل بازار تهاتر ایرانیان در ادامه افزود: تهاتر کارت نقش برات کارت را دارد و اعتباری است که از فردی به فرد دیگر قابل انتقال است و در تفاهمی که با بانک شهر منعقد شده ضمانت‌کارت‌ها و اعتبارسنجی آن انجام گرفته و معاملات در بازار تهاتر ایرانیان صورت می‌گیرد.

ختایی تصریح کرد:‌ تهاتر کارت تنها در شبکه بازار تهاتری قابلیت کاربرد  شارژ اینترنتی دارد و با توجه به تغییراتی که در عرصه معاملات و مبادلات جهانی در حال انجام است،  حدود 18 سال پیش به تدریج پول از چرخه معاملات حذف شد و کارت‌های اعتباری جایگزین معاملات و خریدها شد و اکنون حدود 5 سال است که کارت‌ها نیز حذف و اپلیکیشن‌ها راهکاری برای جایگزینی پول شده اند.

ختایی در خصوص نحوه کار در این بازار گفت: در معاملات ابتدا خرید انجام سپس کالای فرد فروخته می‌شود و یا بر عکس و افراد با سپرده‌گذاری در بانک شهر و کسب  اعتبار کارت خود را شارژ  تا بتوانند خریدهای خود را انجام دهند و  مهمترین تفاوت تهاتر با سیستم‌های دیگر تامین منابع این است که هزینه تامین اعتبار بسیار پایین است.

مدیرعامل بازار تهاتر ایرانیان تاکید کرد:‌ اعتبار داخل تهاتر کارت ثمین شهر فقط داخل شبکه بازار تهاتر ایرانیان قابلیت جابه جایی دارد و به شبکه شتاب متصل نیست و اعتبار آن نیز قابلیت نقدشدن ندارد.

مدیرعامل بازار تهاتر ایرانیان خاطرنشان کرد:‌ افزود: هنگام معامله 2.75 درصد بابت فعالیت نمایندگی‌ها از فروشنده اخذ می‌شود و یکی از مهمترین مزایای این روش این است که با اعتبار حاصل از فروش می‌توان خریدهای خود را انجام داد.

وی افزود:‌ هم اکنون بخش زیادی از تولیدکنندگان تنها با یک سوم ظرفیت تولید خود در حال فعالیت هستند و یکی از دلایل کاهش ظرفیت نبود نقدینگی برای تهیه و تامین مواد اولیه است.

 مدیرعامل بازار تهاتر ایرانیان ادامه داد: در خصوص گسترش معاملات در اقتصاد خرد سایت و اپلیکیشنی ایجاد شده و امکانی را برای مردم عادی فراهم کرده ایم تا سپرده‌ای را در بانک شهر افتتاح و با اخذ اعتبار خرید یا فروش‌های خود را انجام دهند.