۰ نفر

مدیرعامل بانک پارسیان در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

تجهیز بیشتر، دلیل اصلی تعویق در کار بازار متشکل ارزی/ آخرین اخبار از سپرده‌های ثامن الحجج

۱۷ مرداد ۱۳۹۸، ۲۱:۱۵
کد خبر: 372275
تجهیز بیشتر، دلیل اصلی تعویق در کار بازار متشکل ارزی/ آخرین اخبار از سپرده‌های ثامن الحجج

مدیرعامل بانک پارسیان با بیان اینکه دوهزار سپرده ثامن الحجج که بالای یک میلیارد است هنوز پرداخت نشده است، گفت: هیچ دارایی از ثامن الحجج به این بانک منتقل نشده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، کوروش پرویزیان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شرایط اقتصادی و اجتماعی ما به گونه‌ای است که متغیرهای زیادی در بالا و پایین شدن این وضعیت تاثیر دارند، گفت: در شبکه بانکی از سال ۹۲ به بعد یکسری سیاست‌ها اعمال شد که در سال ۹۷ این سیاست‌ها مورد بازنگری قرار گرفت.

پرویزیان ادامه داد: شبکه بانکی برخلاف مشکلاتی که با آن مواجه است تلاش کرده است که با تغییر سیاست‌ها همراهی بکند و این سیاست‌ها به درستی انجام شود.

وی در این خصوص خاطرنشان کرد: در همین دوران هم تغییر نرخ‌ها و یا تغییر در پرداخت‌ها از روزشمار به ماه‌شمار تغییراتی بود که شبکه بانکی با آن همراهی کرد.

مدیرعامل بانک پارسیان با تاکید بر اینکه شبکه بانکی اساس کار خود را بر همراهی با دولت و شورای پول و اعتبار و سیاست‌های پولی گذاشته است، گفت: وقتی اعلام شد نرخ‌ها باید به ۲۰ درصد و زیر آن برسد شبکه با این موضوع همراهی کرد و ما دیگر شاهد پرداخت سودهای ۲۴ یا ۲۶ درصد نیستیم.

وی با اشاره به اینکه تفاوتی بین بانک‌های دولتی و خصوصی در فعالیتشان وجود ندارد، افزود: در خصوص ارز بانک مرکزی از صرافی‌های بانک‌های خصوصی و دولتی استفاده می‌کند و برای مثال در بازار متشکل ارزی نیز هر دو بانک‌های خصوصی و دولتی در کار هستند.

وی همچنین افزود: تفاوت اصلی بین بانک‌های خصوصی و دولتی در پرتفوی بانک‌ها و ظرفیت فعالیتشان است؛ برخی بانک‌ها در زمینه ارزی فعالیت دارد و برخی بانک‌های دیگر تنها در زمینه ریالی.

پرویزیان یادآور شد: از سال‌های ۸۶ و ۸۷ که تحریم‌ها به طور سیستماتیک در بانک‌ها عمل کرد فعالیت‌های ارزی از بانک‌های دولتی به بانک‌های خصوصی سوق پیدا کرد.

وی با تاکید بر اینکه بدیهی است که در صورت انجام فعالیت‌های ارزی ریسک آن فعالیت به بانک‌ها منتقل خواهد شد، گفت: نمی‌توان اوراق دولتی را با نرخ ۲۲درصد منتشر کرد در حالی که سود سپرده ۱۷ یا ۱۸ درصد است و امیدواریم در انتشارات جدید در همین دامنه نرخی قرار بگیرد.

مدیرعامل بانک پارسیان در خصوص دلایل به تاخیر افتادن کار بازار متشکل ارزی گفت: هیات مدیره به دنبال تجهیز بیشتر بانک هستند ولی بانک پارسیان از روز اول در بازار متشکل همکاری داشت و ما آمادگی کامل داریم و فکر میکنم جزو ۷بانک اولی که کار را در این بازار شروع میکنند هستیم.

پرویزیان در خصوص آخرین اخبار مربوط به سپرده‌گذاران ثامن الحجج گفت: همه کسانی که در ثامن الحجج سپرده داشتند میتوانستند تا یک میلیارد تسهیلات دریافت کنند و هر کسی هم که بالای این اعداد بودند طلب خود را گرفته است.

وی با بیان اینکه حدود ۲هزار سپرده مانده است که طلب‌هایشان بالای یک میلیارد تومان است، ادامه داد: هیچ دارایی از ثامن الحجج به بانک‌ پارسیان منتقل نشده و ما تماما طبق دستورالعمل بانک مرکزی عمل کرده ایم.