۰ نفر

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی؛

درگاه‌های بانکی برای اجرای قانون جدید چک مجهز شده است

۲۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۵۷
کد خبر: 512704
درگاه‌های بانکی برای اجرای قانون جدید چک مجهز شده است

همه درگاه‌های بانکی از جمله اینترنت بانک و همراه بانک‌ها برای اتصال به سامانه صیاد و اجرای قانون جدید چک تجهیز شده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صداوسیما؛ داوود محمدبیگی  در مصاحبه اختصاصی با بیان این مطلب افزود: امکان ثبت و انجام مراحل مختلف برای دسته چک‌های جدید در ۶ نرم افزار تلفن همراه فراهم شده است که مردم می‌توانند با مراجعه به سایت شاپرک این نرم افزار‌ها را در یافت کنند.

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با بیان اینکه قانون جدید چک از ابتدای سال آینده اجرایی می‌شود گفت: زیرساخت همه بانک‌ها برای این منظور آماده شده و همه آن‌ها آمادگی پذیرش و ثبت چک‌های جدید را دارند.

وی با بیان اینکه هشت هزار نفر ساعت آموزش برای کارکنان بانک‌ها به صورت حضوری و غیرحضوری انجام شده است، افزود: برای اتاق اصناف و اتاق بازرگانی هم آموزش‌های لازم انجام شده است.

محمدبیگی گفت: بانک مرکزی هماهنگی‌های لازم را برای توزیع چک‌های جدید در همه بانک‌ها انجام داده و از ابتدای سال آینده بانک‌ها موظف هستند دسته چک‌های جدید را به مشتریان ارائه کنند.

محمد بیگی گفت: در سایت بانک مرکزی نیز بخش ویژه مربوط به قانون جدید چک وجود دارد که همه اخبار و آموزش‌ها و محتوا‌های مربوط به اجرای قانون جدید برای اطلاع مردم در آن قرار گرفته است.

وی افزود: مردم و مشتریان در صورت بروز هرگونه مشکل در این زمینه می‌توانند با مرکز تماس بانک‌ها و همچنین مرکز تماس بانک مرکزی ارتباط برقرار کنند.