۰ نفر

رییس کل بانک مرکزی؛

قانون جدید، چک‌های برگشتی را کاهش می‌دهد/ چک‌های جدید به تدریج جایگزین خواهد شد

۱۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۱۲
کد خبر: 503223
قانون جدید، چک‌های برگشتی را کاهش می‌دهد/ چک‌های جدید به تدریج جایگزین خواهد شد

رییس کل بانک مرکزی اظهار داشت: تا زمانی که اطلاع‌رسانی کامل شود و مردم از موضوع چک‌های جدید باخبر شوند، چک‌های قبلی اعتبار خواهند داشت و به تدریج به سمت استفاده از چک‌های جدید خواهیم رفت.

به گزارش اقتصادآنلاین، عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی در آیین رونمایی از طرح جدید چک، اظهار داشت: با این اقدام تحول مهمی در صدور و پرداخت چک حاصل خواهد شد و چک‌های برگشتی کم می‌شود.

وی افزود: طی دو ماه آینده از بانک‌ها می‌خواهیم که نسبت به موضوع اطلاع‌رسانی کنند.

رییس بانک مرکزی خاطرنشان کرد: تا زمانی که اطلاع‌رسانی کامل شود و مردم از موضوع چک‌های جدید باخبر شوند، چک‌های قبلی اعتبار خواهند داشت و به تدریج به سمت استفاده از چک‌های جدید خواهیم رفت.

وی ابراز امیدواری کرد که مردم با روش جدید صدور چک آشنا شوند.

همتی همچنین گفت: دو ماه برای تست اولیه فرصت داریم تا مردم از ابتدای سال در تجارت و فعالیت اقتصادی و نقل و انتقال با استفاده از چک‌های جدید دچار مشکل نشوند.

وی افزود: بهتر است افرادی که دارای چک های قدیمی هستند، چک های موجود و در اختیار خود را به نتیجه برسانند.

همتی اظهار داشت: از مجلس به دلیل تلاشی که برای اصلاح قانون داشت و همچنین از همت بانک مرکزی برای به نتیجه رسیدن این قانون تشکر می کنم.

رییس کل بانک مرکزی اعلام کرده است: این قول را به اعضای مجلس داده‌ایم که تا پایان سال از نظر اطلاع رسانی و اجرای قانون جدید چک، کارهایی که باید انجام شود را به مرحله نهایی برسانیم.