۰ نفر

رییس کل بانک مرکزی؛

اقتصاد تحت شدیدترین فشارها قرار دارد/ اولویت بانک مرکزی کنترل تورم است

۲۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۱۴
کد خبر: 466106
اقتصاد تحت شدیدترین فشارها قرار دارد/ اولویت بانک مرکزی کنترل تورم است

رئیس کل بانک مرکزی در اینستاگرام خود نوشت: نقدها و تجزیه تحلیل‌های کارشناسان و اصحاب رسانه همواره مورد احترام بوده و از آنها استفاده کرده‌ام.

به گزارش اقتصادآنلاین، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در اینستاگرام خود نوشت: سخنی با مردم عزیز

بارها از این صفحه، سیاست‌ها و برنامه‌های بانک مرکزی را با شما در میان گذاشته‌ام. هدف اصلی از این نوشته‌ها، ارائه شفافیت در کارها بوده است. من به خوبی می دانم که با توضیح سیاست‌ها، بسیاری از کارشناسان و اصحاب رسانه به نقد می پردازند و تجزیه و تحلیل می کنند. این امر برای من و همکارانم همواره مورد احترام بوده و از آنها استفاده کرده‌ام. اما در این میان دو نکته توسط برخی از نوشته ها و مصاحبه‌ها نادیده  گرفته می شود : 

اول، شرایطی که کشور به لحاظ اقتصادی در آن قرار دارد. در شرایط عادی، بدیهی است که بسیاری از پیشنهادها و راهکارها قابل انجام است، ولی در اوضاع کنونی، که اقتصاد تحت شدیدترین فشارها قرار دارد، اندکی انصاف ومسئولیت پذیری درتحلیل وسخن گفتن، با توجه به عوامل مؤثر خارج از کنترل، می طلبد.

دوم کارها و اقداماتی است که بانک مرکزی دراین دوره دو ساله انجام داده و می دهد. بخشی از این اقدامات در قالبی است که به اطلاع شما مردم عزیز رسیده و نتایج آنهم دیده می شود. اما بخش مهم ازاقدامات خدمتگزاران شمامردم دربانک مرکزی، مربوط به فعالیتهایی است که برای جلوگیری از سوء استفاده واضعان فشار حداکثری،سخنی از آنهابه میان نیاورده‌ام. اگر نبود این بخش اقدامات و تلاشها، بسیاری از مشکلات اقتصادی امروز در ابعاد بسیار بزرگتری اقتصاد کشور  را دچار عدم تعادل‌های جدی میکرد ، اگرچه به هیچ عنوان منکرمشکلات و رنج مردم شریف ایران نیستم. من و همکارانم، علیرغم تمام سختی ها، مصمم به کنترل تورم ودستیابی به پایداری بازارها و تامین ارز برای ملزومات مردم، به عنوان اولویت‌های اصلی هستیم، امیدوارم بعد ازاین که باسرافرازی از این شرایط بیرون آمدیم، مردم را درجریان اقدامات و سختی‌های راهی که آمده‌ایم، قرار دهم.

e73c2f7d-ab30-4e2d-b048-6f9afa9a6c1d