۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین اعلام شد؛

حداکثر قیمت آجیل شب یلدا کیلویی ۱۷۰هزار تومان است/ رشد ۴۰درصدی نسبت به سال قبل

۲۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۴۷
کد خبر: 490466
حداکثر قیمت آجیل شب یلدا کیلویی ۱۷۰هزار تومان است/ رشد ۴۰درصدی نسبت به سال قبل

رییس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار از رشد ۴۰درصدی قیمت‌ها نسبت به سال قبل خبر داد و اعلام کرد: امسال حداکثر قیمت آجیل کیلویی ۱۷۰هزار تومان است.

اقتصاد آنلاین فاطمه اکبرخانی؛ مصطفی احمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به وضعیت بازار آجیل و خشکبار در آستانه شب یلدا اظهار کرد: امسال نرخ هر کیلوگرم آجیل و خشکبار برای شب یلدا متناسب با کیفیت و تنوع آن، حداقل ۱۲۰هزار و حداکثر ۱۷۰هزار تومان اعلام شده که در مقایسه با سال گذشته قیمت آن با رشد ۴۰درصدی و حجم تقاضا با افت ۷۰درصدی روبه‌رو شده است.

او ادامه داد: علت جهش قیمت آجیل رشد بهای تولید از جمله افزایش هزینه‌های بیمه، حمل‌و‌نقل و حقوق بوده است؛ همچنین به دلیل افزایش قیمت‌ها و کاهش سطح توانایی اقتصادی مردم و نیز بیماری کرونا با افت چشمگیر تقاضا روبه‌رو هستیم.

احمدی درباره علت تقاوت قیمت آجیل در بازار توضیح داد: قیمت آجیل به کیفیت و تنوع محصول آن بستگی دارد، به طور مثال اگر در آجیل به جای پسته و فندوق از مغز آن‌ها استفاده شود قیمت تا ۵۰هزار تومان متفاوت خواهد بود.

رییس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار در پایان با اشاره به وارداتی بودن برخی اقلام بیان کرد: به طور مثال بادام هندی یکی از محصولات وارداتی است که با قیمت بالاتر عرضه می‌شود، البته آجیل قیمت مصوبی ندارد و به همین دلیل در مغازه‌ها و شهر‌های مختلف، متفاوت است.