۰ نفر

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

کالا‌هایی که ترخیص نشود به اموال تملیکی سپرده می‌شود

۲۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۵۶
کد خبر: 481539
کالا‌هایی که ترخیص نشود به اموال تملیکی سپرده می‌شود

علیرضا رزم حسینی گفت: حدود ۱.۲ میلیون تن کالا شامل ۸۰۰ هزار تن کالای اساسی طی چند هفته اخیر از بنادر و گمرکات کشور ترخیص شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، علیرضا رزم حسینی در بازدید از بندر شهید رجایی و گمرکات هرمزگان و انبار‌های اموال تملیکی این استان واقع در منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی با اشاره به مصوبه ستاد اقتصادی دولت در هفته‌های گذشته برای جلوگیری از رسوب کالا‌های اساسی در بنادر و گمرکات کشورمان و سهم ویژه بنادر استان هرمزگان از این کالاها، عنوان کرد: ۱.۲ میلیون تن کالا‌ها در هفته‌های اخیر با همت خوبی که صورت گرفته از گمرکات شهید رجایی و شهید باهنر استان هرمزگان ترخیص شده است و این روند با جدیت ادامه دارد.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۷.۱ میلیون تن کالای مختلف از جمله ۴.۳ میلیون تن کالای اساسی و مواد اولیه کارخانجات در بنادر قرار دارد و کار اظهار و بررسی آن‌ها توسط گمرک در حال انجام است و صاحبان کالا‌هایی که اقدام به ترخیص کالا‌های خود در بنادر نکنند، بدانند که کالا‌های آنان پس از مهلت قانونی به اموال تملیکی سپرده می‌شود.

به گفته وزیر صمت، در هفته‌های اخیر به دنبال مصوبه ستاد اقتصادی کشور و سفر معاون اول رییس جمهور به استان هرمزگان و تصمیمات اخذ شده، حدود ۸۰۰ هزار تن کالا‌های اساسی نظیر برنج، نهاده‌های دامی، ذرت، سویا، کنجاله، روغن و ... از بنادر ترخیص شده است.

رزم حسینی همچنین عنوان داشت: ۴۰۰ هزار تن نیز مواد اولیه کارخانجات تولیدی کشور ترخیص شده و این روند ادامه خواهد داشت و با همکاری خوبی که شبکه حمل و نقل کشور با بنادر و گمرکات در جریان دارد، این فرآیند به خوبی در جریان است.

وی گفت: با ترخیص مستمر این کالا‌ها از بنادر، شاهد فراوانی قابل توجه کالا در کشور خواهیم بود و بسیاری از واحد‌های تولیدی نیز که مشکل کمبود مواد اولیه را داشتند نیز از این مشکل عبور خواهند کرد و مواد اولیه در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از همکاری خوب دستگاه‌های مسئول در بندر شهید رجایی و بندر شهید باهنر و گمرکات استان هرمزگان و دستگاه قضایی و مدیریت اجرایی استان هرمزگان به عنوان عاملی برای تسریع در ترخیص و بارگیری کالا‌ها از بنادر به سمت کانون‌های تولیدی کشور یاد کرد و بیان داشت: تحرک خوبی در این زمینه در بنادر کشورمان در جریان است و با همکاری بانک مرکزی، ارز مورد نیاز در این بخش نیز در حال تأمین است و مصوبات کارگروه اقتصادی دولت از جمله ستاد  جهش تولید نیز سبب‌ساز آن شده است.