۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

سهم 24درصدی هلند در سرمایه‌گذاری خارجی صنعتی/ خراسان رضوی موفق‌ترین استان در جذب تعداد سرمایه‌گذار

۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۴۰
کد خبر: 419982
سهم 24درصدی هلند در سرمایه‌گذاری خارجی صنعتی/ خراسان رضوی موفق‌ترین استان در جذب تعداد سرمایه‌گذار

گزارش سرمایه‌گذاری‌های خارجی مصوب تحت پوشش قانون تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی در بخش صنعت، معدن و تجارت طی ده ماه سال 1398 منتشر شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، از ابتدای سال 98 لغایت پایان دی ماه، تعداد 79 مورد( طرح/ واحد) با ارزش 780میلیون دلار در بخش صنعت، معدن و تجارت کشور با مشارکت سرمایه‌گذاری خارجی به تصویب رسیده است که بیشترین سرمایه‌گذاری براساس حجم در پنج استان زنجان، خراسان رضوی، کرمانشاه، تهران و فارس که از پنج کشورهلند، امارات متحده عربی، چین، ترکیه و آلمان می‌باشند.

بر اساس این گزارش، از 79 شرکت ثبت شده، 30 شرکت با 100درصد سهامدارخارجی و 48 شرکت بصورت مشارکتی با شرکای داخلی و یک مورد تحت عنوان ترتیبات قراردادی می‌باشد.

این گزارش می‌افزاید، سرمایه‌گذاری‌های خارجی در ده ماه سال‌جاری، نشان می‌دهد سهم صنعت 98 درصد و سهم تجارت دو درصد است. همچنین گروه‌های معدنی جذاب برای سرمایه‌گذاری هندی و هنگ کنگی، استخراج و فرآوری منیزیت، تولید کنسانتره و نفلین سینیت می‌باشد.

بیشترین حجم سرمایه گذاری خارجی در این بازه زمانی، در پنج گروه محصولات از توتون و تنباکو، محصولات غذایی و آشامیدنی، سایر محصولات کانی غیرفلزی، ساخت مواد و محصولات شیمیایی و کک و فرآورده‌های حاصل از نفت صورت گرفته است.

همچنین این گزارش می‌افزاید، کشورهای سرمایه‌گذار که بیشترین حجم سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در10 ماهه سال‌جاری در بخش صنعت، معدن و تجارت را داشته‌اند به ترتیب کشورهای هلند، امارات متحده عربی، چین، ترکیه و آلمان به ترتیب 24، 23، 22، 10 و 9 درصد می‌باشد.

براساس این گزارش، سهم بالای تعداد سرمایه‌گذاری خارجی در استان خراسان رضوی (18 طرح/ واحد) است. استان تهران (11طرح/ واحد) در رتبه دوم و استان‌های قزوین، آذربایجان شرقی و خوزستان به طور مشترک در رتبه سوم (هر استان با پنج طرح/ واحد) در این بازه زمانی می باشند. همچنین سه استان زنجان، خراسان رضوی و کرمانشاه بیش از50 درصد حجم سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در کشور را در این دوره به خود اختصاص داده‌اند.