۰ نفر

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس خبر داد؛

بررسی وضعیت سدها در کمیسیون انرژی مجلس

۲۱ شهریور ۱۴۰۰، ۲۰:۴۹
کد خبر: 561707
بررسی وضعیت سدها در کمیسیون انرژی مجلس

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس احداث نیروگاه‌های برق آبی در مقیاس کوچک را جزو برنامه‌های وزارت نیرو عنوان کرد و گفت: عدم ایجاد آلودگی در محیط زیست و استفاده بهینه از آب از مزایای نیروگاه‌های برق آبی به شمار می‌آیند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس ؛ مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی  در تشریح جزئیات نشست امروز (یکشنبه 21 شهریور) این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه، سید حسن رضوی مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در کمیسیون انرژی حضور یافت و توضیحاتی درباره وضعیت فعلی نیروگاه‌های برق آبی کشور همچون ظرفیت‌های نصب شده، ظرفیت‌های قابل استفاده و ... ارائه کرد.

وی افزود: مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در ادامه استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود، به روزرسانی طرح‌های فرسوده، افزایش راندمان دستگاه‌ها و افزایش سطح تکنولوژی را ازجمله اهداف این شرکت عنوان کرد و گفت: در طرح توسعه و مانع‌زدایی از صنعت برق کشور این موارد را دنبال خواهند کرد تا بتوان استفاده بهتری از ظرفیت‌های آبی کشور برای تولید برق از منابع آبی داشته باشیم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: احداث نیروگاه‌های برق آبی در مقیاس متوسط و کوچک را جزو برنامه‌های وزارت نیرو است؛ این در حالی است که این نیروگاه‌ها حداکثر تا 10 مگاوات تولید برق خواهند داشت و قابلیت احداث در بسیاری از استان‌های کشور را نیز دارند چراکه می‌توان آن‌ها در طول و مسیر انتقال آب احداث کرد.

نخعی با بیان اینکه این نیروگاه‌ها درصورت احداث می‌تواند ظرفیت تولید برق کشور را افزایش دهند، اظهار کرد: عدم ایجاد آلودگی در محیط زیست و استفاده بهینه از آب از مزایای نیروگاه‌های برق آبی به شمار می‌آیند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: نمایندگان در رابطه با سدهایی که بدون پیوست زیست محیطی و ملاحظات منطقه‌ای ایجاد شده یا در دست احداث هستند نگرانی‌هایی دارند که این نگرانی را با حضور مسئولان مربوطه پیگیری می شوند.