۰ نفر

سخنگوی صنعت برق؛

نقص فنی چند نیروگاه از مدار تولید خارج کرد

۲۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۳۶
کد خبر: 553090
نقص فنی چند نیروگاه از مدار تولید خارج کرد

سخنگوی صنعت برق گفت: چندواحد نیروگاهی تولید برق به دلیل نفص فنی از مدارخارج شده اند که تلاش می‌شود تا پایان امشب مجدد وارد مدار شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، " مصطفی رجبی مشهدی" روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: با خارج شدن این نیروگاه ها میزان تولید برق نسبت به روزگذشته کاهش یافته است.

وی این واحدها را درنیروگاه شهید منتظری اصفهان، نیروگاه بندعباس و نیروگاه جهرم اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: تلاش می شود تا آخر امشب در مدار قرار گیرند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران ادامه داد: امروز نیز روزگرمی است و میزان نیاز برق کشور بسیار زیاد است گرچه نسبت به روز گذشته ۵۰۰ مگاوات کاهش دارد.  

رجبی مشهدی بر لزوم کاهش مصرف و مدیریت آن به خصوص در ساعت اوج مصرف ۱۲ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳ تاکید کرد.

وی گفت: اکنون در سطح کشور خاموشی پراکنده طبق جدول های برنامه ریزی شده داریم که رعایت مدیریت مصرف کمک خواهد کرد میزان آن کاهش یابد.

سخنگوی صنعت برق افزود: خاموش کردن حتی یک لامپ اضافه و نیز تنظیم دمای کولرگازی روی ۲۶ درجه و استفاده از دورکند کولر آبی نقش مهمی در تامین برق و رفع خاموشی دارد.

رجبی مشهدی ادامه داد : روزشنبه نیز روز گرمی است که به طور قطع همکاری مردم در این روز از اهمیت بالایی در تامین برق همه مسترکان برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: با کاهش دما از روزیکشنبه آینده و کاهش مصرف برق محدودیت ها نیز برطرف خواهد شد.

روزگذشته سخنگوی صنعت برق گفت: اعمال تنها ۱۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف برق امکان تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی توسط صنایع فولادی را فراهم می‌کند.