۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌ دهد؛

تداوم ثبات قیمت طلای سیاه / هشدار آژانس بین‌المللی انرژی در خصوص پایین بودن سرعت بهبود تقاضا

۲۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۱۰
کد خبر: 553073
تداوم ثبات قیمت طلای سیاه /  هشدار آژانس بین‌المللی انرژی در خصوص پایین بودن سرعت بهبود تقاضا

با توجه به شیوع سریع نوع دلتای ویروس کرونا که باعث تاریک شدن چشم‌انداز تقاضای نفت شده، قیمت نفت امروز عمدتا بدون تغییر باقی ماند.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، از آنجا که آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که شیوع نوع دلتای ویروس کرونا باعث کاهش سرعت بهبود تقاضای جهانی نفت می‌شود، قیمت نفت روز پنجشنبه همچنان ثابت ماند.

معاملات آتی نفت خام برنت پس از افت به قیمت ۷۱دلار و ۱۹سنت در اوایل جلسه معاملاتی، ۱۸سنت معادل ۰.۲۵درصد افزایش یافت و به ۷۱دلار و ۶۲سنت در هر بشکه رسید.

همچنین معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با تجربه رشد ۹سنت معادل ۰.۱۳درصد، به قیمت ۶۹دلار و ۳۴سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

ناظر بین‌المللی انرژی در گزارش ماهانه خود اظهار کرد پس از اینکه موج جدید شیوع ویروس کرونا باعث شد کشورها مجددا محدودیت‌ها را اعمال کنند، افزایش تقاضا برای نفت در ماه جولای روند معکوس داشته و قرار است که تا پایان سال با سرعت کمتری بهبود را تجربه کند.

آژانس بین‌المللی انرژی گفت: "از آنجا که محدودیت‌های جدید کووید-۱۹ که در چندین کشور عمده مصرف‌کننده نفت، به ویژه در آسیا اعمال شده و به نظر می‌رسد که باعث کاهش عبور و مرور و در نتیجه مصرف نفت می‌شود، رشد در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ با شدت بیشتری افت کرده است."

"از آنجا که شیوع سریع نوع دلتای کووید-۱۹ تحویل نفت در چین، اندونزی و سایر مناطق آسیا را کاهش داده، ما برآورد می‌کنیم که تقاضا در ماه جولای افت کرده است."

آژانس بین‌المللی انرژی میزان تقاضای ماه گذشته را ۱۲۰هزار بشکه در روز اعلام کرد و پیش‌بینی می‌کند که در مقایسه با برآورد ماه گذشته، میزان رشد آن در نیمه دوم سال نیم میلیون بشکه کاهش یابد.

این موضوع یک روز پس از آن اعلام شد که ایالات متحده از سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آن (اوپک پلاس) درخواست کرد که تولید نفت خود را به منظور مقابله با افزایش قیمت بنزین که به نظر آنها تهدیدی برای بهبود تقاضای جهانی است، افزایش دهد.

اوپک در ماه جولای توافق کرد که تولید خود را از ماه آگوست روزانه ۴۰۰هزار بشکه در هر ماه در مقایسه با ماه قبل افزایش دهد، تا زمانی که باقی‌ مانده محدودیت‌های عرضه ۱۰میلیون بشکه در روز، یعنی حدود ۱۰درصد از تقاضای جهانی که در سال ۲۰۲۰ اعمال شده بود به پایان برسد.

ANZ در یادداشتی اذعان داشت: "دولت بایدن گفت توافق اخیر در خصوص افزایش تولید، محدودیت‌های تولید قبلی اعمال شده در دوران بیماری همه‌گیر را به طور کامل جبران نخواهد کرد."