۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

رشد قیمت نفت با حمایت افت ذخایر آمریکا / شیوع نوع دلتا مانع رشد بیشتر بازار می‌ شود

۱۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۱۸
کد خبر: 550865
رشد قیمت نفت با حمایت افت ذخایر آمریکا / شیوع نوع دلتا مانع رشد بیشتر بازار می‌ شود

به دنبال افت ذخایر نفت خام آمریکا، قیمت نفت امروز رشد کرد، اما از طرفی نگرانی از افزایش موارد ابتلا به نوع دلتای ویروس کرونا، مانع سود بیشتر بازار شد.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، قیمت نفت روز چهارشنبه با حمایت کاهش موجودی ذخایر ایالات متحده و تنش‌های ژئوپلیتیک خاورمیانه افزایش یافت، اما شیوع روزافزون نوع دلتای ویروس کرونا در کشورهای برتر مصرف‌کننده نفت، رشد بیشتر بازار را محدود کرد.

معاملات آتی نفت خام برنت ۳۳سنت معادل ۰.۵درصد افزایش یافت و به ۷۲دلار و ۷۴سنت در هر بشکه رسید. همچنین معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با ۱۶سنت معادل ۰.۲درصد رشد، به قیمت ۷۰دلار و ۷۲سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

کارگزاری نفتی PVM اذعان داشت: "روند صعودی نفت از سوی موجودی ایالات متحده حمایت دریافت کرد و ذخایر تجاری به پایین‌ترین سطح خود از ژانویه ۲۰۲۰ رسید که حاکی از تداوم این موضوع است."

به گفته دو منبع بازار به نقل از موسسه نفت آمریکا، موجودی نفت خام ایالات متحده در هفته منتهی به ۳۰جولای، ۸۷۹هزار بشکه کاهش یافته است. همچنین به گفته این منابع، ذخایر بنزین ۵.۸میلیون بشکه و ذخایر فرآورده‌های تقطیر شده ۷۱۷هزار بشکه افت را تجربه کرده است.

از طرفی تنش‌های خاورمیانه نیز تا حدودی از قیمت‌ها حمایت کرد.

سه منبع امنیت دریایی روز سه‌شنبه ادعا کردند که نیروهای مورد حمایت ایران، یک نفتکش را در امارات متحده عربی توقیف کرده، اما این اخبار از سوی ایران تکذیب شد. همچنین بریتانیا و ایالات متحده نیز ایران را برای حادثه قبلی متهم کردند که در آن یک هواپیمای بدون سرنشین به کشتی برخورد کرده و باعث کشته شدن دو ملوان شده است.

لازم به ذکر است که هر دو قرارداد نفتی روز سه‌شنبه پیش از اینکه اندکی رشد را تجربه کند، به کمترین میزان خود از تاریخ ۲۱جولای رسید.

بانک ING اظهار کرد: "نگرانی‌ها در خصوص گسترش نوع دلتا در چین، که در روزهای اخیر بر قیمت نفت تاثیر زیادی گذاشته، همچنان در حال افزایش است."

ایالات متحده و چین، دو مصرف‌کننده بزرگ نفت در جهان، با شیوع سریع نوع بسیار مسری دلتا دست و پنجه نرم می‌کنند که تحلیلگران می‌ترسند این مساله باعث محدودیت تقاضای سوخت شود.

در چین، شیوع این نوع از ساحل به شهرهای داخلی باعث شده که مقامات برای کنترل شیوع بیماری تدابیر سختگیرانه‌ای وضع کنند.