۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت نفت در یک قدمی بالاترین سطح هفته / غلبه بازار بر نگرانی از افزایش صادرات ایران

۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۵۰
کد خبر: 530681
قیمت نفت در یک قدمی بالاترین سطح هفته / غلبه بازار بر نگرانی از افزایش صادرات ایران

به دنبال کاهش نگرانی‌ها از افزایش زودهنگام صادرات نفت ایران، قیمت نفت روز سه‌شنبه افزایش یافت.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، از آنجا که سرمایه‌گذاران انتظارات پیشین خود را برای بازگشت زودهنگام صادرات نفت ایران به بازارهای جهانی را تعدیل کردند، قیمت نفت پس از تجربه جهش 3درصدی در جلسه معاملاتی گذشته، امروز نیز برای سومین روز متوالی افزایش یافت و نزدیک به بالاترین سطح آن در یک هفته اخیر قرار گرفت.

معاملات آتی نفت خام برنت به دنبال صعود 3درصدی روز دوشنبه، امروز نیز 14سنت معادل 0.2درصد افزایش یافت و به 68دلار و 60سنت در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز پس از تجربه جهش 3.9درصدی در جلسه معاملاتی گذشته، با 8سنت رشد، به قیمت 66دلار و 13سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

مذاکرات غیرمستقیم ایران و ایالات متحده قرار است هفته جاری از سر گرفته شود. پس از تمدید توافق‌نامه نظارت بر برنامه اتمی ایران، خوش‌بینی به این مذاکرات بیشتر شد.

نگرانی‌ها از اینکه فروش ایران در صورت توافق و برداشته شدن تحریم‌ها بیشتر شود، باعث پایین آمدن قیمت‌ها شده بود، اما گفت و گوها قطعی نبوده است.

وزیر امور خارجه ایالات متحده، بلینکن، اذعان داشت: "در واقع ما در مذاکرات پیشرفت کرده‌ایم."

با این حال، بهبود جهانی از بیماری همه‌گیر کووید-19 بسیار ناهمگون بوده، و چشم‌انداز متفاوتی را برای وضعیت تقاضای نفت نشان می‌دهد.

بخش‌هایی از اروپا و ایالات متحده موارد ابتلا و مرگ و میر کمتری را ثبت می‌کنند که دولت‌ها را وادار به کاهش محدودیت‌ها می‌کند، اما در مناطق دیگر مانند هند – سومین واردکننده بزرگ نفت در جهان – هنوز هم این نرخ‌ها بسیار بالا است.

داده‌های ارائه شده دولتی روز دوشنبه نشان داد که موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا 222هزار و 315مورد افزایش یافته که بیشترین افزایش 24ساعته را نشان می‌دهد، هرچند این رقم از بیش از 400هزار در اوایل ماه جاری کاهش را نشان می‌دهد.