۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

صعود نفت با بازگشایی اقتصاد آمریکا و اروپا / احتمال افزایش صادرات نفت ایران مانع رشد بیشتر قیمت ها

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۱۷
کد خبر: 528809
صعود نفت با بازگشایی اقتصاد آمریکا و اروپا / احتمال افزایش صادرات نفت ایران مانع رشد بیشتر قیمت ها

به دنبال بازگشایی اقتصاد آمریکا و اروپا که باعث خوش‌بینی به افزایش تقاضای سوخت شد، قیمت نفت روز سه‌شنبه نیز به رشد خود ادامه داد.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، قیمت نفت، با افزایش امید به بهبود قابل توجه تقاضای سوخت به دنبال بازگشایی اقتصادهای ایالات متحده و اروپا، که نگرانی‌ها در خصوص گسترش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آسیا را جبران کرد، روز سه‌شنبه افزایش یافت.

معاملات آتی نفت خام برنت 33سنت معادل 0.5درصد افزایش یافت و به 69دلار و 79سنت در هر بشکه رسید، در حالی که معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با 30سنت معادل 0.5درصد رشد، به قیمت 66دلار و 57سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت. هر دو قرارداد روز دوشنبه بیش از 1درصد افزایش یافت.

چیوکی چن، تحلیلگر ارشد در Sunward Trading گفت: "پشت این دستاورد، با توجه به کاهش محدودیت‌های مربوط به بیماری کووید-19، خوش‌بینی روزافزون برای بازیابی قابل توجه بنزین و سایر سوخت‌ها در ایالات متحده و اروپا وجود دارد."

وی با پیش‌بینی اینکه قیمت نفت خام در اواخر ماه جاری به سمت 75دلار در هر بشکه حرکت خواهد کرد، افزود: "نگرانی‌هایی در خصوص افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آسیا وجود دارد، اما با توجه به گسترش واکسیناسیون، دیر یا زود حل خواهد شد."

رییس‌جمهور آمریکا جو بایدن تا پایان ماه ژوئن حداقل 20میلیون دوز واکسن کووید-19 را به خارج از کشور ارسال خواهد کرد، که این اولین بار است ایالات متحده واکسن‌های مجاز برای مصرف داخلی را به اشتراک می‌گذارد.

اقتصاد بریتانیا روز دوشنبه بازگشایی شد و قرنطینه 65میلیون نفر پس از چهار ماه به پایان رسید. از طرفی با افزایش سرعت واکسیناسیون، فرانسه و اسپانیا نیز محدودیت‌های خود را کاهش دادند و پرتغال و هلند مسافرت‌ها را از سر گرفتند.

در آمریکا، ایالت نیویورک، از چهارشنبه برای افرادی که به طور کامل در برابر کووید-19 واکسینه شده‌اند، دیگر نیازی به استفاده از ماسک در اکثر فضاهای عمومی نیست و مناطق دیگر نیز اقتصاد خود را بازگشایی می‌کنند.

اما در مقابل، در آسیا، سنگاپور بیشترین شمار مبتلایان داخلی طی چند ماه گذشته را گزارش کرد و تایوان نیز با افزایش موارد ابتلا مواجه شد، و به همین دلیل هر دو کشور محدودیت‌های جدید را اعمال کردند.

اطلاعات اولیه روز دوشنبه نشان داد که در هند، دومین کشوری که بیشترین آسیب را از این بیماری متحمل شده، از آنجا که محدودیت‌ها، فعالیت‌های صنعتی و مصرف را تحت تاثیر قرار داده، فروش داخلی بنزین و گازوئیل توسط پالایشگاه‌های دولتی در نیمه نخست ماه مه نسبت به ماه گذشته یک پنجم کاهش یافته است.

هیرویوکی کیکوکاوا، مدیر کل تحقیقات در بورس نیسان اذعان داشت: "برخی انتظارات مبنی بر اینکه مذاکرات بین ایران و ایالات متحده ممکن است منجر به از سرگیری صادرات نفت ایران شود، روند صعودی قیمت نفت را محدود می‌کند."