۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت نفت کاهش یافت / افزایش مبتلایان کرونا چشم‌انداز تقاضا را تاریک کرد

۳۰ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۲۹
کد خبر: 521761
قیمت نفت کاهش یافت / افزایش مبتلایان کرونا چشم‌انداز تقاضا را تاریک کرد

به دنبال نگرانی‌های ایجاد شده در خصوص وضعیت تقاضا، پس از انتشار اخبار افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در برخی از کشورها، قیمت نفت روز دوشنبه سقوط کرد.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، به دنبال افزایش موارد ابتلا به کووید-19 در هند و سایر کشورها، این نگرانی ایجاد شد که اقدامات بیشتر برای مهار ویروس کرونا به فعالیت اقتصادی و همچنین تقاضا برای اقلامی مانند نفت ضربه می‌زند؛ و این وضعیت سبب سقوط قیمت نفت در روز دوشنبه شد.

معاملات آتی نفت خام برنت، پس از تجربه صعود 6درصدی در هفته گذشته، امروز 17سنت یا 0.3درصد کاهش یافت و به 66.60دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز پس از دستاورد 6.4درصدی هفته پیش، با 10سنت یا 0.2درصد کاهش، به قیمت 63.03دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

مرکز تحقیقات ANZ درگزارشی روز دوشنبه گفت: "پیشرفت‌هایی در واکسیناسیون در بازارهای توسعه‌یافته به چشم می‌خورد، اما افزایش مجدد شمار مبتلایان، روند بهبود را در کشورهای در حال توسعه مانند هند و برزیل، معکوس کرده است."

موارد ابتلا به ویروس کرونا روز دوشنبه به رکورد 273هزار و 810مورد رسید و مجموع مبتلایان را به بیش از 15میلیون افزایش داد و سبب قرار گرفتن این کشور در جایگاه دوم کشورهایی که بدترین وضعیت را دارند، پس از ایالات متحده (31میلیون مبتلا به ویروس کرونا) شد. آمار مرگ و میر در هند نیز بر اثر کرونا هزار و 619 مورد افزایش یافت و مجموع آن را به حدود 180هزار مورد رساند.

مقامات روز دوشنبه در بیانیه‌ای اذعان داشتند که هنگ‌کنگ قرار است پروازهای خود را از هند، پاکستان و فیلیپین از تاریخ 20آوریل برای جلوگیری از ورود مبتلایان کرونا، به حالت تعلیق دربیاورد.

بر اساس نظرسنجی ماهانه رویترز، ژاپن، که موارد کرونای بسیار کمتری نسبت به سایر اقتصادهای برتر داشته، درگیر موج چهارم این ویروس خواهد شد و کسب و کار شرکت‌ها ضرر را تجربه خواهد کرد.

داده‌های رسمی روز دوشنبه نشان داد که واردات نفت ژاپن در ماه مارس نسبت به سال گذشته 17درصد کاهش یافته و به 2.5میلیون بشکه در روز رسیده است.

در ایالات متحده به دلیل افزایش قیمت نفت در سال جاری که باعث تشویق فعالیت حفاری چاه‌ها شد، شرکت‌های انرژی برای نخستین بار از ماه فوریه برای پنجمین هفته متوالی، به سکوهای نفت و گاز طبیعی خود افزودند.