۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

ترس از اختلال تولید در تگزاس عامل صعود قیمت نفت شد/ رالی بازار طلای سیاه ادامه دارد؟

۳۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۲۹
کد خبر: 507075
ترس از اختلال تولید در تگزاس عامل صعود قیمت نفت شد/ رالی بازار طلای سیاه ادامه دارد؟

به دنبال نگرانی‌های ناشی از یخبندان شدید در تگزاس که سبب اختلال در تولید این ایالت شده، قیمت نفت در روز پنجشنبه باز هم شاهد افزایش بود.

اقتصادآنلاین - مهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، به دلیل نگرانی‌ها از اینکه وقوع یخبندان نادر در تگزاس می‌تواند سبب اختلال در تولید نفت خام آمریکا برای چند روز و یا حتی چند هفته شود، قیمت نفت روز پنجشنبه باز هم افزایش یافت و به بالاترین حد خود در طول ۱۳ماه گذشته رسید.

نفت خام برنت با ۸۹سنت یا ۱.۴درصد افزایش، به ۶۵.۲۳دلار در هر بشکه رسید که بالاترین قیمت آن از ۲۰ژانویه ۲۰۲۰ است. معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز ۶۶سنت یا ۱.۱درصد رشد کرد و با قیمت ۶۱.۸۰دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت که بالاترین میزان آن از ۸ژانویه ۲۰۲۰ بود.گفتنی است که ارزش هر دو معیار در روز چهارشنبه حدود یک دلار صعود کرد و از زمان پایان معاملات در پنجشنبه گذشته ۶درصد رشد را تجربه کرده است.

تولیدکنندگان نفت و پالایشگاه‌های تگزاس روز چهارشنبه به دلیل یخبندان برای پنجمین روز تعطیل ماندند و فرماندار به منظور تلاش در سرعت بخشیدن برای بازگرداندن برق، دستور منع صادرات گاز طبیعی از این ایالت را صادر کرد.طبق گفته تحلیلگران، در روز تقریبا تولید یک میلیون بشکه نفت خام تعطیل شده و بازیابی مجدد آن ممکن است چند هفته طول بکشد.

قیمت نفت به دلیل انتظارات ناشی از امکان ادامه اختلال در تولید باز هم افزایش یافته است.انتظار می‌رود که با امید به ارائه بسته محرک اقتصادی جدید آمریکا و عرضه گسترده‌تر واکسن کووید-۱۹، قیمت نفت در روند صعودی باقی بماند و وست تگزاس اینترمیدیت نیز سطح کلیدی ۶۵دلاری را تجربه کند. علاوه بر این، کاهش بیش از حد انتظار در ذخایر نفت خام ایالات متحده به نگرانی‌های عرضه افزوده است.

ذخایر نفت خام ایالات متحده در هفته منتهی به ۱۲فوریه ۵.۸میلیون بشکه کاهش یافت و به حدود ۴۶۸میلیون بشکه رسید؛ در حالی که کارشناسان انتظار کاهش ۲.۴میلیون بشکه را داشتند.