۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

صعود قیمت نفت به بالاترین سطح ۱۳ماهه/ امید به بهبود تقاضا افزایش یافت

۲۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۴۸
کد خبر: 504765
صعود قیمت نفت به بالاترین سطح ۱۳ماهه/ امید به بهبود تقاضا افزایش یافت

به دنبال کاهش عرضه نفت توسط تولیدکنندگان عمده و امید به بهبود بازار به دنبال واکسناسیون، قیمت طلای سیاه روز سه‌شنبه به بالاترین سطح خود در 13ماه اخیر رسید.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، به دنبال کاهش عرضه توسط تولیدکنندگان بزرگ طلای سیاه و خوش‌بینی نسبت به بهبود تقاضای سوخت ناشی از حمایت بازار انرژی، قیمت نفت روز سه‌شنبه به بالاترین حد خود در طول 13 ماه گذشته رسید.

معاملات آتی نفت خام برنت برای ماه آوریل 50سنت معادل 0.8درصد افزایش یافت و به 61.06دلار در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز برای ماه مارس با 40سنت معادل 0.7درصد افزایش، با قیمت 58.37دلار در هر بشکه معامله شد.

هر دو قیمت (برنت و وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا) در اوایل جلسه معاملاتی روز سه‌شنبه بالاترین سطح خود را از ژانویه 2020 تجربه کردند. قیمت‌ قراردادهای آتی با سررسید یک ماهه در هر دو برای هفتمین جلسه متوالی در روز سه‌شنبه افزایش یافت که طولانی‌ترین روند صعودی آنها از ژانویه 2019 را نشان می‌دهد.

کاهش عرضه اضافی نفت از سوی عربستان سعودی در ماه‌های فوریه و مارس، به همراه کاهش تولید اعضای اوپک، موجب کاهش عرضه و تعادل در بازارهای جهانی شده است.

همچنین سرمایه‌گذاران امیدوارند به دنبال عرضه گسترده واکسن کرونا، تقاضای نفت بهبود یابد.