۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

رشد بیش از یک دلاری قیمت نفت در پی انفجار در بیروت/ تقاضا همچنان ضعیف است

۱۵ مرداد ۱۳۹۹، ۸:۵۰
کد خبر: 457657
رشد بیش از یک دلاری قیمت نفت در پی انفجار در بیروت/ تقاضا همچنان ضعیف است

قیمت نفت در پی انفجار در بندر بیروت با جهش 1.8 دلاری مواجه شد.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ قیمت نفت که به دلیل افت مجدد تقاضای سوخت در جهان هفته منفی را آغاز کرده بود، روز گذشته در پی انتشار خبر انفجار مهیب در بیروت، بیش از یک دلار جهش کرد و در سقف 15 روزاخیر ایستاد.

در این میان شاخص برنت که در ابتدای روز گذشته درمحدوده43 دلار قرار داشت، در لحظه انتشار خبر انفجار در بیروت، با جهش 1.8 دلاری به 44 دلار و 80 سنت رسید اما اکنون کمی عقب نشسته و در مرز 44 دلار و 40 سنت قرار دارد.

همچنین نفت وست تگزاس نیز با رشد 1.6 دلاری از رقم 40 دلار و 30سنت در هر بشکه به عدد 41 دلار و 90 سنت افزایش یافت که البته در حال حاضر با کمی افت در محدوده 41 دلار و 60 سنت معامله می شود.

به نظر می رسد با گذشت زمان از این انفجار و انتشار ابعاد جدیدی از آن، قیمت نفت تا حدی مسیر صعوی را به عقب برگردد.

این درحالی است که همزمان با انفجار دیروز در بیروت که سبب تقویت موقت قیمت نفت شد، گزارش جدیدی از صندوق بین المللی پول در خصوص تداوم ضعف تقاضای جهانی نفت در سال جاری منتشر شد. در این گزارش همچنان بر افت 8 درصدی تقاضا در سال جاری و ادامه داربودن افت 40 درصدی قیمت نفت نسبت به سال گذشته تاکید شده است.

همچنین اوپک نیز انتظار دارد تقاضای جهانی برای نفت در سال 2020 به میزان 8.9 میلیون بشکه در روز در مقایسه با سال گذشته کاهش پیدا کند اما در سال 2020 به میزان هفت میلیون بشکه در روز رشد می‌کند که همچنان کمتر از تقاضای سال 2019 خواهد بود.