۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد:

هدف از پیامک‌های هشدار خاموشی آگاهی مشترکین است/ تاثیر پیامک‌ها بر مصرف بهینه مردم و کاهش خاموشی‌ها

۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۵۱
کد خبر: 455629
هدف از پیامک‌های هشدار خاموشی آگاهی مشترکین است/ تاثیر پیامک‌ها بر مصرف بهینه مردم و کاهش خاموشی‌ها

با افزایش دمای هوا و به دنبال آن تغییر الگوی مصرف برق، شرکت نیروی برق تهران بزرگ جهت جلب توجه مشترکین به اهمیت همکاری در کنترل مصرف در ساعات اوج اقدام به ارسال پیامک‌هایی به مشترکین کرده است که بر اساس نتیجه نظرسنجی اقتصادآنلاین بیش از نیمی از مشترکین از این عمل راضی بوده و اعلام کردند مصرف برق خود را با دریافت هشدارها کاهش خواهند داد.

اقتصادآنلاین - سیده زهرا محمودی؛ با توجه به افزایش دمای هوا، شرکت نیروی برق تهران جهت کنترل مصرف و ممانعت از بروز خاموشی، پیامک‌هایی را برای مشترکین خود ارسال کرده‌است. به گفته حسین صبوری، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران، هدف از ارسال چنین پیامک‌هایی آگاهی مشترکین از شرایط کلی و منطقه‌ای شبکه تهران به شکل لحظه‌ای است.

با توجه به اینکه تهران حدود 4ونیم میلیون مشترک برق دارد و مدیریت مصرف این مشترکین تاثیر بسزایی در مصرف برق کل کشور می‌گذارد، اقتصادآنلاین برآن شد تا طی یک نظر سنجی، نظر مخاطب‌های خود در خصوص این پیامک‌ها و تاثیر آن بر کنترل مصرق برق را جویا شود.

38درصد از افرادی که در این نظر سنجی شرکت داشتند، اعلام کردند که مایل به دریافت این پیامک‌ها هستند و در صورت دریافت هشدار اقدام به کاهش مصرف خود می‌کنند. 21درصد نیز اظهار کردند علاوه بر تمایل به دریافت پیامک و کاهش مصرف خود، این موضوع را به سایر دوستان و آشنایان خود نیز اطلاع خواهند داد.

گفتنی است 15درصد نه تنها تمایلی به دریافت به پیامک‌ها نداشتند بلکه آن را امری بی‌فایده خواندند و 26درصد هم با اعلام عدم تمایل به دریافت پیامک‌ها، این کار را آزاد دهنده دانستند.

با توجه به نتایج نظر سنجی، 59درصد از مشترکین از این اقدام راضی هستند و این عمل به کاهش مصرف برق آن‌ها می‌انجامد. امید است این اقدام در مصرف بهینه و در نتیجه کاهش خاموشی‌ها موثر باشد.