۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

شرایط کرونا بهبود یافته و خبر نداریم؟/ تشویق سخنگوی شرکت ملی پخش به مصرف بیشتر بنزین در روزهای پایانی ماه

۲۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۵۷
کد خبر: 453272
شرایط کرونا بهبود یافته و خبر نداریم؟/ تشویق سخنگوی شرکت ملی پخش به مصرف بیشتر بنزین در روزهای پایانی ماه

درحالی آمارها از افزایش میزان ابتلا به ویروس کرونا در روزهای اخیر خبر می‌دهد و سبب بازگشت برخی محدودیت‌ها از قبیل تعطیلی در مناطق قرمز، دورکاری کارمندان و توصیه به سفرهای غیرضرور و کاهش ترددها شده، که برخی اظهارنظرها از سوی مسئولین شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران تعجب آور است.

به گزارش اقتصادآنلاین، گویی شرایط کرونایی بهبود یافته و ما خبر نداریم که می‌توان به مسافرت رفت،  یا هرگونه تردد غیرضرور با خودرو داشت که فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش اعلام کرده از ابتدای مردادماه در صورت استفاده نشدن از سهمیه ۹ ماهه ذخیره‌شده در کارت سوخت، سهمیه جدید ماهیانه به این دسته از خودروهای شخصی تعلق پیدا نخواهد کرد.

طبق تجربه، اینگونه اظهارنظرها صرفا به دامن زدن به التهابات اجتماعی ختم شده و شاهد تشکیل صف های طویل در مقابل پمپ بنزین ها در روزهای پایانی ماه با اعمال این محدودیت ۹ ماهه خواهیم بود.

البته لازم به ذکر است که در اواخر فروردین ماه نیز چنین اظهارات مشابهی از سوی یکی از مسئولین شرکت ملی پخش در خصوص واریز نشدن سهمیه بنزین در کارت سوخت‌هایی که ۶ ماه و یا ۳۶۰ لیتر بنزین ذخیره دارند، سبب بروز صف های طولانی در مقابل پمپ بنزین‌ها شد.

این تشویق به مصرف در شرایطی است که نه تنها اوضاع گسترش بیماری کرونا بهبود نیافته که بتوان مردم را به مصرف بنزین بیشتر ترغیب کرد، بلکه بنا به مشاهدات عینی خبرنگار اقتصادآنلاین در جایگاه‌های سوخت به عنوان مراکز بحرانی در گسترش این ویروس نیز، پروتکل های بهداشتی به صورت کامل رعایت نمی شود.