۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

احتمال تمدید کاهش تولید اوپک پلاس تا پایان ٢٠٢٢/ تقاضا همچنان شکننده است

۲۷ تیر ۱۳۹۹، ۸:۰۶
کد خبر: 453227
احتمال تمدید کاهش تولید اوپک پلاس تا پایان ٢٠٢٢/ تقاضا همچنان شکننده است

وزیر انرژی عربستان در تازه‌ترین اظهارات بیان داشته که به دلیل متزلزل بودن تقاضا، ممکن است قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس تا پایان سال ٢٠٢٢ میلادی تمدید شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، روز جاری عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان سعودی در مصاحبه با العربیه از احتمال جدیدی در روند قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس پرده برداشت.

وی اظهار کرد: به دلیل وجود شرایط غیرعادی در جهان و پایان نیافتن بحران کرونا، ممکن است توافق کاهش تولید اوپک پلاس تا پایان سال ٢٠٢٢ تمدید شود. 

بن سلمان همچنین گفت: جلسه ماهانه کمیته مشترک نظارت وزیران (JMMC) هرماه برگزار می شود تا زمانی که بازار نفت شاهد روند بهبودی کامل از این بیماری باشد.

وزیر انرژی عربستان گفت: "این توافق نامه تا آوریل ٢٠٢٢ ادامه خواهد یافت و در توافقنامه به وضوح ذکر شده است که یک نشست دیگر در دسامبر (٢٠٢١) برای بحث در مورد لزوم تمدید توافق تا پایان سال (٢٠٢٢)برگزار شود."

 وی با تأکید بر اهمیت انطباق با سهمیه های توافق شده از سوی همه اعضا ، افزود: البته این نگرانی وجود دارد که کشورهایی که تاکنون تعهدات خود را برآورده کرده اند، ممکن است از توافق کاهش تولید تا ٢٠٢٢ حمایت نکنند.