۰ نفر

اقتصادانلاین گزارش می‌دهد؛

دور جدید حملات کرونا به طلای سیاه/ نفت با افت 3درصدی قیمت به استقبال معاملات رفت

۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۴۱
کد خبر: 419434
دور جدید حملات کرونا به طلای سیاه/ نفت با افت 3درصدی قیمت به استقبال معاملات رفت

باوجود اظهارات مقامات چین در خصوص کوتاه مدت بودن تاثیرات ویروس کرونا بر اقتصاد این کشور، اما به دلیل انتشار ویروس به سایر کشورها، قیمت نفت خام در اولین معاملات هفته با افت قابل توجه روبرو شد.

به گزارش اقتصادآنلاین ، پس از دوهفته از رشد متوالی قیمت نفت، امروز اما بازارها با افت 3 درصدی کار خود را آغاز کردند. هفته گذشته قیمت نفت تحت تاثیر کنترل نسبی ویروس کرونا در چین حدود یک درصد بالا رفت اما با شیوع بیشتر این ویروس در کشورهای دیگر، نفت معاملات این هفته را با افت قابل توجه آغاز کرد.

انرژی

 

انرژی

از این رو قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با یک دلار و 69 سنت معادل3.16 درصد کاهش به 56 دلار و13 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با یک دلار و 40 سنت معادل2.98درصد افت به 51 دلار و94 سنت رسید.

در این میان خوش بینی های هفته گذشته در خصوص کنترل شیوع ویروس کرونا سبب شد تا قیمت نفت مجدد صعودی شود اما از روز جمعه که گزارش های متعددی در خصوص انتشار این ویروس در کشورهای ایتالیا و کره جنوبی سبب شد تا بورس های جهانی نیز به این خبر واکنش نشان داده و افت قیمت ها به طلای سیاه نیز کشیده شود.

در نتیجه نکته مهمی که سرمایه گذاران حوزه نفت به آن توجه می کنند، زمان و میزان تاثیرپذیری تقاضای نفت در آینده نزدیک است. از سوی دیگر برخی تحلیلگران معتقدند تا اواسط سال جاری میلادی، بازارها تحت تاثیر افت نسبی رشد اقتصاد جهانی ناشی از ویروس کرونا باشند اما از فصل سوم سال انتظار بهبود نسبی در قیمت انواع کامودیتی می رود.

البته علاوه بر کرونا، افزایش دکل های حفاری در آمریکا برای سومین هفته پیاپی نیز در این میان تاثیرگذار بوده است.