۰ نفر

خاندوزی از اتفاق بسیار مثبت برای افزایش درآمد مرزنشینان خبر داد

۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۲۸
کد خبر: 649451
خاندوزی از اتفاق بسیار مثبت برای افزایش درآمد مرزنشینان خبر داد

وزیر امور اقتصاد و دارایی در سفر به خوزستان گفت: از این پس ورود کالا به صورت ته‌لنجی در زمره ثبت گمرکی قرار خواهد گرفت و از رده کالای قاچاق خارج خواهند شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، سیداحسان خاندوزی با اشاره به آیین نامه ساماندهی مبادلات مرزنشینان، گفت: این موضوع از مدت‌ها قبل به عنوان موضوعات مهم برای رونق منطقه‌ای در هیات دولت مطرح شده بود و ستاد مبارزه با قاچاق در کنار دولت و وزارت کشور مکلف شده بودند که آیین نامه ساماندهی مبادلات مرزنشینان و به طور خاص ته‌لنجی‌ها را تدوین کنند که این آیین نامه آماده شد و در هیات دولت نیز مورد بررسی قرار گرفت.

افزایش درآمد منطقه‌ای با ساماندهی مبادلات مرزی

وی با اشاره به آیین نامه ساماندهی مبادلات مرزنشینان، ادامه داد: این موضوع از مدت‌ها قبل به عنوان موضوعات مهم برای رونق منطقه‌ای در هیات دولت مطرح شده بود و ستاد مبارزه با قاچاق در کنار دولت و وزارت کشور مکلف شده بودند که آیین نامه‌ای برای ساماندهی مبادلات مرزنشینان و به طور خاص ته‌لنجی‌ها تدوین کنند که این آیین نامه آماده شد و در هیات دولت نیز مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر امور اقتصاد و دارایی عنوان کرد: یکی دو بند از آیین نامه ذکر شده نیازمند مجوز فراقانونی از طرف شورای عالی هماهنگی سران سه قوه بود که این موارد ارسال شده و امیدواریم ظرف هفته‌های آینده در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی تصویب شود. به محض الحاق مصوبه به مجموع ایین‌نامه، نتیجه آن رسما توسط وزارت صمت ابلاغ خواهد شد.

وی افزود:  تعداد سفر‌های سالانه که بسیار محدود شده بود، نارضایتی زیادی ایجاد کرده بود و بخش زیادی از فعالان اقتصادی در این مناطق دچار کمبود درآمد و بیکاری شده بودند. با افزایش تعداد سفر‌های سالانه و میزان کالا‌هایی که امکان ورود قانونی پیدا خواهند کرد و این موضوع نیز توسط وزارت صمت برای استان‌ها جداگانه ابلاغ خواهد شد، اتفاق بسیار مثبتی جهت افزایش رونق و درآمد منطقه‌ای صورت خواهد گرفت.

وزیر امور اقتصاد و دارایی در پایان گفت: امیدواریم این نکته در کنار بقیه اقدامات و طرح‌های عمرانی، کمک کند تا بیکاری که جزو گلایه به حق مردم خوزستان به ویژه اروندکنار، آبادان و خرمشهر است، در ماه‌های آینده به سرو سامان برسد.