۰ نفر

مرکز آمار اعلام کرد؛

تورم تولیدکننده در زمستان ۱۴۰۰ به ۴۶.۹ درصد رسید / بیشترین افزایش قیمت، سهم خدمات تامین جا و غذا

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۳۲
کد خبر: 635896
تورم تولیدکننده در زمستان ۱۴۰۰ به ۴۶.۹ درصد رسید / بیشترین افزایش قیمت، سهم خدمات تامین جا و غذا

مرکز آمار اعلام کرد: تورم سالانه تولید‌کننده در زمستان ۱۴۰۰، به ۴۶.۹درصد رسید که افزایش ۰.۶درصدی را نسبت به پاییز ۱۴۰۰ نشان می‌دهد. در این بین بیشترین تورم به فعالیت‌های خدماتی مربوط به تامین جا و غذا با ۸۴.۳درصد رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  مرکز آمار، جزییات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌‌های خدمات در سال ۱۴۰۰ منتشر شده است. براساس این گزارش تغییرات میانگین شاخص کل قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات در چهار فصل منتهی به فصل زمستان ١٤٠٠ (تورم سالانه) به ٤٦،٩ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (٤٦.٣ درصد) ٠.٦ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد. در فصل مورد بررسی، در میان بخش‌های خدمات در کشور، کمترین تورم سالانه به ترتیب مربوط به بخش " فعالیت‌های املاک و مستغلات" (٢٤.٩ درصد) و " اطلاعات و ارتباطات " (٢٥.١ واحد) و بیشترین آن نیز به ترتیب مربوط به بخش "فعالیت‌‌های خدماتی مربوط به تأمین جا و غذا (٨٤.٣ درصد) و "فعالیت‌های اداری و خدمات پشتیبانی" (٦٤.٨ درصد) است.

تورم تولیدکننده در زمستان

جزییات تغییرات این شاخص که مشتمل بر سیزده بخش است، به شرح زیر است: 

 شاخص گــروه «آب­رسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت­های تصفیه» در ســال ١٤٠٠ برابر با ٢١٠،٧ بوده که نسبت به سال قبل ٢٨.٢ درصد افزایش یافته است.

 شاخص گــروه «تعمیر وسایل نقلیه موتوری و موتورسیکلت» در ســال ١٤٠٠ برابر با ٥٩٤،٦ بوده که نسبت به سال قبل ٦٠.٠ درصد افزایش یافته است.

 شاخص گــروه «حمل‌ونقل و انبارداری» در ســال ١٤٠٠ برابر با ٤٣٧،٦ بوده که نسبت به سال قبل ٥١.٩ درصد افزایش یافته است.

 شاخص گــروه «فعالیت­‌های خدماتی مربوط به تأمین جا و غذا» در ســال ١٤٠٠ برابر با ٧٨٩،٠ بوده که نسبت به سال قبل ٨٤.٣ درصد افزایش یافته است.

شاخص گــروه « اطلاعات و ارتباطات» در ســال ١٤٠٠ برابر با ٢٥١،٧ بوده که نسبت به سال قبل ٢٥.١ درصد افزایش یافته است.

شاخص گــروه «فعالیت‌های بیمهÞ» در ســال ١٤٠٠ برابر با ٢٣٦،٢ بوده که نسبت به سال قبل ٤٤.٤ درصد افزایش یافته است.

 شاخص گــروه «فعالیت­‌های املاک و مستغلات» در ســال ١٤٠٠ برابر با ٢٢٣،٦ بوده که نسبت به سال قبل ٢٤.٩ درصد افزایش یافته است.

 شاخص گــروه «فعالیت­‌های حرفه­‌ای، علمی و فنی» در ســال ١٤٠٠ برابر با ٣٠٠،٩ بوده که نسبت به سال قبل ٣٣.٩ درصد افزایش یافته است.

شاخص گــروه «فعالیت­‌های اداری و خدمات پشتیبانی» در ســال ١٤٠٠ برابر با ٦٥٩،٣ بوده که نسبت به سال قبل ٦٤.٨ درصد افزایش یافته است.

شاخص گــروه «آموزش» در ســال ١٤٠٠ برابر با ٣٠٩،٩ بوده که نسبت به سال قبل ٣٢.٧ درصد افزایش یافته است.

شاخص گــروه «فعالیت­‌های مربوط به سلامت انسان و مددکاری اجتماعی» در ســال ١٤٠٠ برابر با ٤٨٦،٠ بوده که نسبت به سال قبل ٥٧.٩ درصد افزایش یافته است.

شاخص گــروه «هنر، سرگرمی و تفریح» در ســال ١٤٠٠ برابر با ٣٩٢،٤ بوده که نسبت به سال قبل ٤٧.١ درصد افزایش یافته است.

شاخص گــروه «سایر فعالیت­‌های خدماتی» در ســال ١٤٠٠ برابر با ٤٩١،٤ بوده که نسبت به سال قبل ٥١.٦ درصد افزایش یافته است.