۰ نفر

توسط سازمان برنامه و بودجه کشور؛

بخشنامه بودجه۱۴۰۱ شرکت های دولتی و بانک ها ابلاغ شد

۱۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۱۸
کد خبر: 559227
بخشنامه بودجه۱۴۰۱ شرکت های دولتی و بانک ها ابلاغ شد

بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱ شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در راستای اجرای جزء (۳ـ۱) بند (ی) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱ شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت ابلاغ شد.

شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت مکلفند طبق زمانبندی مصرح در بخشنامه نسبت به ورود و ارسال اطلاعات عملکرد سال ۱۳۹۹، عملکرد شش‌ماهه سال ۱۴۰۰، و بودجه پیشنهادی ۱۴۰۱ خود با رعایت کامل سرفصل‌های بودجه‌ای در سامانه جامع بودجه اقدام کنند.

 تمامی سازمان‌های توسعه‌ای موضوع ماده ۵ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و شرکت‌های دولتی موضوع ماده چهار قانون محاسبات عمومی کشور و همچنین شرکت‌ها و موسسات دولتی که شمول قوانین و مقررات عمومی به آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام است از جمله شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های تابعه، بانک مرکزی، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت‌های تابعه، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایرانی و شرکت‌های تابعه که پس از این شرکت، دولتی نامیده می‌شوند مکلفند در چارچوب سیاست‌ها و ضوابط و مطابق با زمان‌بندی مندرج در این بخشنامه و رعایت کامل دستورالعمل تهیه و تنظیم بودجه پیوست آن، بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۱ خود را پس از تصویب مجامع عمومی/ شوراهای عالی به سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه کنند.

سازمان برنامه و بودجه کشور مجاز است در صورت عدم دریافت بودجه پیشنهادی، بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ را برای شرکت‌های دولتی منظور کند.