۰ نفر

دفتر بودجه کنگره هشدار داد؛

بدهی آمریکا تا ۲۰۵۱دو برابر خواهد شد

۱۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۰۹
کد خبر: 511500
بدهی آمریکا تا ۲۰۵۱دو برابر خواهد شد

دفتر بودجه کنگره آمریکا هشدار داد که بدهی این کشور ظرف ۳دهه آینده ۲برابر خواهد شد. به این ترتیب در سال۲۰۵۱ بدهی آمریکا به ۲۰۲درصد تولید ناخالص داخلی این کشور خواهد رسید.

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، دفتر بودجه کنگره آمریکا هشدار داد که بدهی این کشور ظرف ۳ دهه آینده ۲ برابر خواهد شد. به این ترتیب در سال ۲۰۵۱ بدهی آمریکا به ۲۰۲ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور خواهد رسید. این در حالی است که انتظار می‌رود بدهی آمریکا امسال به ۱۰۲ درصد تولید ناخالص داخلی برسد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، در گزارش دفتر بودجه کنگره آمده است: تخمین زده می‌شود کسری بودجه در ۲۰۲۱ به ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی برسد که این بعد از ۱۹۴۵ که کسری بودجه به ۱۴.۹ درصد تولید ناخالص داخلی رسیده بود، بیشترین کسری بودجه سالانه به حساب می‌آید.

طبق پیش‌بینی دفتر بودجه با اتمام تلاش‌ها برای حمایت اقتصاد در ریکاوری از بحران کرونا این کسری بودجه کاهش خواهد یافت. اما این کسری بودجه همچنان رقم بزرگی خواهد بود و دوباره در انتهای این دهه رو به افزایش خواهد گذاشت.

دفتر بودجه کنگره تخمین زد که کسری بودجه در هر دهه افزایش یابد و از ۵.۷ درصد تولید ناخالص داخلی در ۲۰۳۱ به ۱۳.۳ درصد آن در ۲۰۵۱ برسد. این کسری بودجه از میانگین ۵۰ ساله افزایش ۳.۳ درصدی فراتر خواهد رفت.

به این ترتیب در این گزارش پیش‌بینی شده است که بدهی عمومی آمریکا تا سال ۲۰۵۰ جهشی ۱۹۵ درصدی داشته باشد و در سال ۲۰۳۱ رکورد تاریخی کنونی را شکسته و به ۱۰۷ درصد تولید ناخالص داخلی برسد.