۰ نفر

عضو کانون عالی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی:

برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بودجه سالانه اختصاص یافت

۲۳ تیر ۱۳۹۹، ۰:۲۳
کد خبر: 452363
برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بودجه سالانه اختصاص یافت

زمان واریز مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین و اردیبهشت‌ماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی اعلام شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبر آنلاین، مستمری‌بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی حقوق تیرماه خود را همراه با مابه‌التفاوت حقوق ماه‌های فروردین و اردیبهشت‌ماه دریافت خواهند کرد.

برنامه زمان‌بندی واریز حقوق تیرماه و تفاوت افزایش مستمری فروردین و اردیبهشت بدین شرح است:

افزایش بن خواربار و حق مسکن بازنشستگان

عضو کانون عالی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گفت: متناسب‌سازی و افزایش «بن خواربار» و «حق مسکن» بازنشستگان براساس امکانات و ظرفیت‌های موجود در سازمان تامین اجتماعی و پس از همفکری گسترده با تشکل‌های بازنشستگان به مرحله اجرا رسیده است.

محمد اسدی با اشاره به زمان شروع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: در ابتدا مقرر شده بود که شروع اجرای این قانون از شهریور ماه سال جاری باشد که با درخواست اعضای کانون عالی بازنشستگان و موافقت وزیر و مدیرعامل سازمان این موضوع یک ماه زودتر و از مردادماه به اجرا گذاشته می‌شود.

وی افزود: با موافقت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بودجه سالانه اختصاص یافته برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان به بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

رئیس هیات‌مدیره کانون بازنشستگان استان قزوین اجرایی شدن متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را گامی برای بهبود وضعیت معیشت آنان دانست و گفت: با توجه به کاهش شدید قدرت خرید بازنشستگان در طول یک سال گذشته، افزایش دریافتی ناشی از متناسب‌سازی تا حدودی قدرت خرید و وضعیت معیشت بازنشستگان را احیاء خواهد کرد.