۰ نفر

وزیر آموزش و پرورش:

معوقات رتبه بندی معلمان با حقوق بهمن پرداخت می‌شود

۴ دی ۱۳۹۸، ۲۱:۴۳
کد خبر: 404764
معوقات رتبه بندی معلمان با حقوق بهمن پرداخت می‌شود

وزیر آموزش و پرورش از پرداخت معوقات رتبه‌بندی معلمان به همراه حقوق بهمن ماه خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محسن حاجی‌میرزایی امروز در نشست مدیران نواحی و مناطق آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در طرح رتبه‌بندی معلمان، نحوه قرار گرفتن آ‌ن‌ها در رتبه‌‌های 1 تا 5 را برای بهر‌ه‌مند شدن از مزایای طرح مشخص شده است اظهار داشت: معلمان باید با دانش، تجربه و عملکرد متفاوت بتوانند از دریافتی متفاوتی بهره ببرند.

وی ادامه داد: یکی از پیش‌نیازهای افزایش کیفیت پرداخت مزایا و پاداش به آن کیفیت است و ما اگر بخواهیم کیفیت رشد پیدا کند باید بین رفتارها و کارهای کیفی و کارهای غیرکیفی تفاوت قائل شویم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بسیاری از مشکلات کنونی فقط مال امروز نیست و در سال‌های گذشته مشکلات آموزش و پرورش حل نشده تصریح کرد: 25 سال است که سامان‌دهی نیروی انسانی در نظام تعلیم و تربیت دچار اشکال است.

وی با اعلام اینکه درسال های اخیر 30 درصد پرسنل به روش‌های غیر متعارف جذب آموزش و پرورش شده‌اند تاکید کرد: این مسیر بسته شده و ثبات و آرامش در وضعیت نیروی انسانی این وزارتخانه برقرار خواهد شد.

وی همچنین گفت: بودجه این وزارتخانه در لایحه پیشنهادی سال 1399 معادل 23 درصد افزایش دارد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه آن چیزی که کم داریم فکر، خلاقیت و مسئولیت است تاکید کرد: برای حل مسائل بایستی تمام ظرفیتها را به کار بست.

وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به اهداف آموزش و پرورش روشهای قدیمی و دست و پا گیر بایستی کنار گذاشته شود تا به نتیجه مطلوب برسیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: اگر آموزش و پرورش در بطن جامعه باشد می‌توانیم به اهداف آرمانی خود دست یابیم.

حاجی میرزایی در نشست با منتخب شهرداران مدارس آذربایجان شرقی هم گفت :تمامی شهرداران مدارس باید از ظرفیتهای موجود خود برای حل مسائل بهره ببرند.

وی خطاب به شهرداران مدارس افزود: برای اینکه بتوانید در مسئولیت خود موفق باشید بایستی توجهتان به مردم، خانواده و دانش آموزان باشد تا بتوانید از استعدادها و پتانسیل آنها به نحو احسن استفاده کنید.

جعفر پاشایی مدیر کل آموزش و پرورش استان هم در این نشست گفت: بیش از 765هزار در 38 هزار کلاس درس در مناطق مختلف استان تحصیل می‌کنند.

گفتنی است محسن حاجی میرزایی در سفر دو روزه خود به آذربایجان شرقی قرار است ضمن افتتاح چهار طرح و بازدید از مناطق زلزله زده در همایش مدیران کل نوسازی مدارس و اجلاس معاونین توسعه مدیریت و پشتیبانی استان‌ها و مراسم رونمایی از کتاب‌های فرهنگ شهروندی نیز شرکت کند.