۰ نفر

شایع‌ترین مشکلات کولر گازی +راه‌حل رفع آن‌ها

۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۱۱
کد خبر: 445240
شایع‌ترین مشکلات کولر گازی +راه‌حل رفع آن‌ها

به گزارش اقتصادآنلاین، روزهای گرم تابستان می تواند سرگرم کننده و هیجان انگیز باشد ، اما بدون داشتن کولر گازی همین روز ها سخت و طاقت فرسا می شوند. شما و خانواده تان را در این روز تعطیل در گرمای سوزناک نگذارید.  درباره رایج ترین مشکلات کولر گازی در سال جاری مطلع شوید ، بنابراین می توانید بدانید که چه چیزی را باید انتظار داشته باشید و چه چیزی را به متخصصین و تعمیر کاران کولر گازی زرین سرویس  بسپارید.  در اینجا 10 مورد از  شایع ترین مشکلات کولر گازی  آورده شده است . با ما همراه باشید.

مشکلات کولر گازی

یکی از رایج ترین مشکلات کولر گازی ، عملکرد نا صحیح آن است. اگر کولر گازی شما روشن است ، حتماً پنجره های خانه و درهای بیرون آن را ببندید. سایر مشکلات رایج در سیستم های کولر گازی که در عیب یابی کولر گازی مشاهد می شود ناشی از نصب نادرست ،رویه سرویس ضعیف و نگهداری نامناسب است. نصب نادرست  کولر گازی می تواند منجر به مجاری نشتی و جریان هوای کم شود. بسیاری اوقات ، مبرد (مقدار مبرد در سیستم) با مشخصات تولید کننده مطابقت ندارد. اگر در هنگام نصب شارژ مناسب مبرد انجام نشود ، کارایی و راندمان دستگاه مختل می شود. تکنسین های خدمات غیرمجاز غالباً باافزودن مبرد به سیستم کامل پر شده ، نمی توانند مشکلات شارژ مبرد را پیدا کنند یا حتی مشکلات موجود را بدتر کنند.باید بدانید هنگام فراخوانی یک تکنسین برای تعمیر و حفظ کولر گازی خود چه چیزی بخواهید.

مشکلات کولر گازی

 تولید کنندگان سیستم کولر گازی به طور کلی محصولات پر کاربرد و با کیفیتی را تولید می کنند. اگر کولر گازی شما خراب شد ، با بررسی هر فیوز و برق متصل به دستگاه شروع کنید. اگر یک کمپرسور کولر گازی در یک روز گرم متوقف شود ، ممکن است سوئیچ حد فشار بالا از بین برود. با فشار دادن دکمه ، واقع در پنل دسترسی کمپرسور ،آن را مجدداً تنظیم کنید.

9 مورد از شایع ترین مشکلات کولر گازی

  1. مشکلات فیلتر

  یکی از رایج ترین مشکلات کولر گازی ، فیلتر کثیف است. هنگام تعویض فیلتر هوا ، پیشنهادات سازنده را دنبال کنید. فیلترهای کثیف جریان هوا مشکلات بسیاری را بوجود خواهند آورد و باعث یخ زدگی قسمت هایی از  کولر گازی می شوند.

  1. مسائل مربوط به فن

فن ها حرکت هوا را از طریق سیستم امکان پذیر می کنند و جزء اصلی کولر های گازی هستند. یک موتور معیوب می تواند منجر به کاهش جریان هوا ، کاهش کارایی و حتی خرابی کمپرسور شود.

3. آبگیر قفل شده

 هنگامی که واحد  کولر گازی رطوبت هوا را از بین می برد ، آب تخلیه می شود. اگر این جزء مسدود شده باشد ، ممکن است آب به سیستم بازگردد و باعث نشت دیواره ها و سقف ها شود.

 4- کویل ها نیاز به تعویض دارند

کویل های کندانسور با کمپرسور در خارج کار می کنند. هر دو می توانند از بین بروند یا کثیف شوند. هر چند وقت یکبار کویل های بیرون را با شلنگ تمیز کنید. فراموش نکنید که تماس تلفنی با زرین سرویس را هر چند سال یک بار نیز بخاطر داشته باشید.

 5- مبرد کافی 

مبرد مبدل گرما و رطوبت هوا را از بین می برد. نشت در سیستم تحویل مبرد باعث کاهش راندمان کولر می شود و در نتیجه دما ممکن است نوسان داشته باشد.برای رفع این مشکل اغلب به تکنسین زرین سرویس برای ترمیم نشت نیاز دارد. بسته به محل نشت ،این فرایند می تواند بسیار وقت گیر و گران باشد.

 6.خراب شدن کمپرسور

 یک کمپرسور مبرد را از طریق سیستم فشار می دهد تا بتواند هوا را خنک کند. این کمپرسور ممکن است با استفاده مداوم فرسوده شود و مبرد خیلی زیاد یا خیلی کم می تواند به کمپرسور آسیب برساند.

 7.کنتاکتور فرسوده

 کنتاکتور یک اتصال الکتریکی است که در موتور فن کمپرسور ، دمنده و کندانسور قرار دارد. هنگامی که این جزء آسیب دیده باشد ، ممکن است راه اندازی سیستم کولر گازی خود را دشوار کنید.

 8.اختلال در عملکرد ترموستات

  گاهی اوقات ، مشکل کولر گازی نیست بلکه کنترل پنل است. یک ترموستات با کالیبراسیون ضعیف باعث اختلال در عملکرد کولر گازی خواهد شد. تنظیمات ترموستات را مجددا پیکربندی کنید یا در صورت لزوم آن را تعمیر کنید.

9. مجاری آسیب دیده

 مجاری هوای خنک را از طریق دیوارها و اطراف خانه شما حمل می کنند. نشتی مجاری ممکن است در اثر حوادث ساختاری ایجاد شود ، هوای سرد را هدر داده و صورتحساب انرژی خود را بالا ببرد زیرا کولر گازی شما تحت فشار است و سخت تر عمل می کند. 

جلوگیری از مشکلات کولر گازی

جلوگیری از مشکلات کولر گازی

موثرترین راه برای شما عزیزان جهت جلوگیری از بروز این مشکلات مورد انتظار ، اقدام به سرویس کولر گازی بصورت سالانه است که شما می تواند با مراجعه به زرین سرویس، بهترین مرکز تعمیر کولر گازی در تهران ، این مشکل را در کمترین زمان حل نمایید. سیم کشی بد ، مشکلات مبرد و جریان هوا کم می تواند در طول تنظیمات معمول تعمیر شود. برای همه این مسائل متداول ، یک تکنسین دارای مجوز حرفه ای و دارای مهارت می تواند به سرعت منطقه مشکل را تجزیه و تحلیل کرده و تعمیرات لازم را انجام دهد. برای ارزیابی با ما تماس بگیرید!

هزینه تعمیر کولر گاری

دلایل بسیاری می تواند باعث شوند که کولر گازی شما دچار اختلال شود. معبوب بودن کولر گازی ها سبب می شود هزینه های بسیاری را صرف تعمیر کولر گازی نمایید. به جای اینکه با اجزای پیچیده کولر گازی آشنا شوید و خودتان مشغول به تعمیر کولر گازی شوید، در صورت بروز مشکلات کولر گازی بهتر است به متخصصان زرین سرویس https://zarin-service.com مراجعه نمایید. خوشبختانه ، هنگامی که یک تعمیر کار با تجربه دارید نیازی به نگرانی در مورد نقص کولر گازی نیست و اگر دستگاه شما گارانتی داشته باشد،هزینه ای نخواهد بود. برای اطلاع بیشتر در ارتباط با هزینه تعمیر کولر گازی در تهران توسط تیم متخصص زرین سرویس می توانید با شماره تماس 02191300921 حاصل فرمایید.