۰ نفر

در گفت و گو با اقتصاد آنلاین مطرح شد؛

اثر مثبت سفر سلطان عمان بر بازار طلا / سکه بخریم یا طلا؟

۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۰۶
کد خبر: 719217
اثر مثبت سفر سلطان عمان بر بازار طلا / سکه بخریم یا طلا؟

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: خبرهای خوب ناشی از سفر سلطان عمان به کشور و آزادسازی بخشی از پول های مسدود شده ایران می تواند به روند کاهش قیمت طلا کمک کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با اقتصاد آنلاین با بیان اینکه بازار طلا و سکه امروز در ثبات قرار داشت افزود: بخشی از کاهش قیمت سکه در بازار امروز به دلیل کاهش انس جهانی و بخشی هم به دلیل خبرهای مثبت سیاسی که منتشر شد بود.

وی افزود: بازار در روزهای اخیر نوسان ۲ تا ۳ درصدی داشت قیمت سکه در حدود ۳۰ تا ۳۲ میلیون تومان در نوسان بود و به نظر می رسد که افزایش خاصی در هفته آینده نداشته باشیم اما ممکن است قیمت ها کمی کاهش یابد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به اخبار مثبت سیاسی و اقتصادی در تاثیر این رخدادها بر بازار طلا و سکه گفت: سفر سلطان عمان مهم ترین خبر سیاسی بود که در روزهای گذشته به روند کاهش قیمت در بازار طلا کمک کرد از طرف دیگر احتمال آزادسازی بخشی از دارایی های مسدود شده ایران در کره جنوبی نیز اتفاق مثبت امروز بود که می تواند به ثبات بیشتر بازار کمک کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه از ابتدای امسال در بازار طلا و سکه نوسان ۲ تا ۵ درصدی داشتیم که این نوسان در بازار کاملا طبیعی است و نشان از ثبات دارد احتمالا همین روند در هفته های آینده نیز ادامه داشته باشد.

بذرافشان افزود: توصیه به مردم این است که معاملات عادی خود را در بازار مصنوعات طلا را انجام دهند و منتظر نوسان شدید کاهش یا افزایش قیمت ها نباشند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این سوال که مردم طلا خرید کنند یا سکه؟ نیز گفت: حباب سکه در بهار سال گذشته حدود ۳۰۰ هزار تومان بود در حالی که امروز به حدود ۷ میلیون تومان رسیده است حباب نیم سکه و ربع سکه نیز حدود ۵ میلیون تومان است در حالی که بانک مرکزی سکه را با ۱۵۰ هزار تومان ضرب می کند.

وی افزود: خرید طلا از سه جهت برای مردم مفید است از یک طرف اجرت خرید مصنوعات طلا نصف حباب است و برای مردم به صرفه تر خواهد بود از طرف دیگر مردم می توانند به عنوان یک زینت استفاده کنند که در طول زمان ارزشمند هم می شود و در نهایت خرید طلا می تواند به رونق بازار طلا و صنعت ساخت و فروش آن کمک کند.

بذرافشان در پایان تصریح کرد: انتخاب خرید با خود مردم است اما به طور کلی باید توجه داشت که قیمت ها به همین شکل حدود ۲ تا ۵ درصد نوسان خواهند داشت و مردم می توانند بدون نگرانی معاملات خود را انجام دهند.