۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌ دهد؛

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۸مرداد / معامله‌گران در لاک دفاعی

۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۳۲
کد خبر: 551953
پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۸مرداد / معامله‌گران در لاک دفاعی

امروز قیمت دلار به محدوده ۲۵۶۰۰تومان رسیده و شک و تردید‌های سیاسی باعث شده نه خریداران میل به خرید داشته باشند و نه فروشندگان ریسک فروش را بپذیرند.

اقتصاد آنلاینفاطمه اکبرخانی؛  پنجشنبه هفته پیش بعد از مراسم تحلیف رییس جمهور قیمت دلار به محدوده ۲۵۳۰۰تومان بازگشت اما از معاملات اولین روز هفته بازار دوباره در مدار صعودی قرار گرفت و نرخ این ارز در بازار آزاد به ۲۵۶۰۰تومان رسید.

به گفته فعالان بازار ارز، تردید معامله‌گران نسبت به رفتار سیاسی رییسی و تصمیم او درمورد برجام باعث شده فعلا دست از خرید و فروش بکشند و همین موضوع هم باعث شده به رغم انتشار اخبار منفی از جمله متهم شدن ایران به حمله به کشتی اسراییلی، دلار نوسان چندانی نداشته باشد.

در این میان باتوجه به طولانی شدن بحث برجام و تاثیر این موضوع بر تشدید نوسان قیمت دلار، اخیرا خبرهایی درمورد زمان برگزاری دور بعدی مذاکرات برجام به گوش رسیده رسیده؛ یک مقام اروپایی روز گذشته از احتمال از سرگیری مذاکرات احیای برجام در اواسط شهریور خبر داده است.

علاوه بر این همچنان انتظارات مثبت نسبت به بهبود روابط ایران و غرب در دوران رییسی پابرجاست و اگرچه احتمال می‌رود حصول توافق مدتی طول بکشد اما به اعتقاد بسیاری از معامله‌گران این اتفاق نهایتا رخ خواهد داد.

بر همین اساس معامله‌گران فعلا در لاک دفاعی فرو رفته‌اند و تا زمانی که خبری درمورد برجام منتشر نشود همچنان موضع احتیاطی را حفظ خواهند کرد؛ حالا در این شرایط تحلیلگران فنی بر این باورند که تا وقتی دلار بالای مرز ۲۵۲۰۰تومان نوسان دارد نمی‌توان به کاهش قیمت آن امیدوار بود.

در مقابل برای قرار گرفتن بازار در مدار صعودی هم لازم است نرخ این ارز مرز ۲۶هزار تومان را بشکند و تا زمانی که سیگنال افزایشی یا کاهشی وجود نداشته باشد دلار در محدوده فعلی یعنی ۲۵۳۰۰ تا ۲۵۷۰۰تومان نوسان خواهد داشت.