۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌ دهد؛

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۰خرداد / بازار ارز زیر فشار اخبار ضدونقیض

۱۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۳۱
کد خبر: 534891
پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۰خرداد / بازار ارز زیر فشار اخبار ضدونقیض

امروز دلار به صحبت‌های وزیر خارجه آمریکا پیرامون برجام واکنش نشان داد و در معاملات پشت‌خطی از ۲۴هزار به ۲۴۱۸۰تومان رسید.

اقتصاد آنلاین فاطمه اکبرخانی؛ دلار در معاملات صبح امروز همچنان در قیمت ۲۴هزار تومان باقی مانده بود اما بعد از صحبت‌های وزیر خارجه آمریکا در صورت احیای توافق هسته‌ای ایران صدها تحریم علیه ایران همچنان باقی می‌ماند، سطح انتظارات و حجم خرید‌ها بالا رفت و نرخ این ارز در معاملات پشت‌خطی به ۲۴۱۸۰تومان افزایش یافت.

عراقچی مذاکره‌کننده ارشد کشور در وین نیز بیان کرد که مذاکرات به نقطه‌ای رسیده که برخی مسائل کلیدی هنوز در آن باقی مانده و باید در مورد آنها تصمیم گیری شود؛ بنابراین به نظر می‌رسد روند مذاکرات چندان خوب پیش نرفته و این دور از نشست وین با چالش‌هایی همراه شده است.

این درحالیست که روز گذشته بعد از وعده ربیعی که گفته بود نرخ فعلی ارز واقعی نیست و بین ۱۱ تا ۱۷هزار تومان خواهد ایستاد، دلار واکنشی نشان نداد و همچنان با قیمت ۲۴هزار تومان معامله می‌شد؛ با این حساب فعالان بازار ارز معتقدند که حساسیت دلار به اخبار منفی بالا رفته و با اظهارات مثبت چندان تغییری نمی‌کند.

با این حال هنوز دلار به سطح ۲۴۲۰۰تومان نرسیده و به گفته معامله‌گران فنی بازار ارز درصورتی که اسکناس آمریکا به این قیمت برسد، مجددا حجم خرید‌ها افزایش خواهد یافت و دلار تا نیمه کانال ۲۴هزار تومان پیش خواهد رفت.