۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش بینی قیمت طلا در روزهای پر فرازونشیب سیاسی / تقاضا برای سکه‌ های کوچک بالاست

۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۰۲
کد خبر: 530452
پیش بینی قیمت طلا در روزهای پر فرازونشیب سیاسی / تقاضا برای سکه‌ های کوچک بالاست

به اعتقاد رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا و سکه به ثبات خوبی رسیده است و تحت تاثیر عوامل سیاسی و اقتصادی واکنش چندانی نشان نمی‌دهد.

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به افزایش قیمت طلا و سکه در بازار امروز، درباره عوامل موثر بر آن توضیح داد: امروز ارزش اونس جهانی طلا در آغاز به کار بازارهای جهانی در سطح ۱۸۸۰دلار باقی مانده اما نرخ ارز افزایش یافته و همین عامل باعث شد قیمت طلا و سکه نسبت به دیروز اندکی گران شود.

محمدولی از ادامه رکود بازار طلا در نتیجه آینده نامعلوم روابط سیاسی خبر داد و گفت: اگرچه قیمت‌ها به ثبات خوبی رسیده اما همچنان معامله‌ای انجام نمی‌شود چرا که آینده روابط سیاسی و شرایط اقتصادی  همچنان نامشخص است و مردم هم با نگرانی نسبت به این موضوع به سمت خرید و فروش طلا و سکه نمی‌روند.

وی تصریح کرد: البته به دلیل پایین بودن قیمت و نوسان کم سکه‌های کوچک ، تقاضا برای آن‌ها نسبت به سکه‌ امامی و طرح قدیم بیشتر است و همین موضوع باعث شده به طور مثال حباب سکه امامی حدود ۱۵۰هزار و نیم سکه ۸۵۰هزار تومان باشد، اما مصنوعات طلا همچنان مشتری ندارد.

رییس اتحادیه طلا توصیه کرد: قیمت طلا و سکه چند ماهی می‌شود که به ثبات رسیده و به اعتقاد من در سطح خوبی قرار گرفته، بنابراین اگر کسی قصد خرید و فروش دارد الان زمان مناسبی است.

او با پیش بینی قیمت‌ها بیان کرد: در حال حاضر روزهای پرفراز و نشیبی را به لحاظ سیاسی سپری می‌کنیم و هر روز خبر جدیدی از روند مذاکرات شنیده می‌شود اما شاهد هستیم که قیمت طلا و سکه واکنش هیجانی به اتفاقات نشان نداده است؛ لذا به نظر نمی‌رسد در روزهای آینده هم صعود یا سقوط چشمگیری در انتظار بازار طلا باشد.

این فعال بازار طلا تاکید کرد: البته به دلیل ارتباط مستقیم قیمت طلا با نرخ ارز، چنانچه روند دلار تغییر کند قیمت طلا و سکه هم متاثر از آن نوسان خواهد داشت اما این نوسان شدید نخواهد بود.

قیمت طلا و سکه ۳خرداد ماه ۱۴۰۰

محمدولی با تشریح قیمت‌های امروز بیان کرد: در جریان معاملات بازار طلای تهران، امروز قیمت سکه امامی با رشد ۱۴۰هزار تومانی در مقایسه با دیروز به ۱۰میلیون و ۱۹۰هزار و قیمت سکه طرح قدیم هم با همین مقدار افزایش به ۱۰میلیون و ۱۵۰هزار تومان رسید.

رییس اتحادیه طلا اضافه کرد: قیمت نیم سکه پنج میلیون و ۹۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۸۰۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۳۰۰هزار تومان است؛ همچنین امروز هر مثقال طلای ۱۷عیار با قیمت چهار میلیون و ۴۹۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار به ارزش یک میلیون و ۳۶هزار تومان معامله می‌شود