۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش بینی قیمت طلا زیر سایه نشست وین / رفت و برگشت سکه به کانال ۹میلیون

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۸:۵۹
کد خبر: 529215
پیش بینی قیمت طلا زیر سایه نشست وین / رفت و برگشت سکه به کانال ۹میلیون

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: امروز بازار طلا تحت تاثیر کاهش نرخ ارز تغییر مسیر داد و سکه در ساعاتی از معاملات به کانال ۹میلیون تومان بازگشت اما ادامه این روند به اخباری که از نشست وین منتشر خواهد شد، بستگی دارد.

اقتصاد آنلاینفاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین از کاهش قیمت‌ طلا و سکه به‌رغم افزایش ارزش اونس جهانی خبر داد و اظهار کرد: امروز بهای طلای جهانی به ۱۸۸۲دلار صعود کرده اما از آنجا که دلار نسبت به دیروز اندکی کاهش یافته، شاهد افت قیمت طلا و سکه بودیم.

رییس اتحادیه طلا گفت: در ساعاتی از معاملات امروز روند نزولی قیمت‌ها تحت تاثیر اخبار سیاسی تشدید شد به طوریکه طلا از گرمی یک میلیون و ۵۵هزار به یک میلیون و سه هزار و سکه از ۱۰میلیون و ۳۰۰هزار به ۹میلیون و ۹۰۰هزار تومان کاهش یافت اما در پایان روز مجددا قیمت‌ها اندکی افزایش یافت.

محمدولی با اشاره به وضعیت معاملات طلا و سکه توضیح داد: در دو ماه امسال بازار در رکود شدیدی به سر برد و تقاضا به دلیل نامعلوم بودن آینده شرایط سیاسی و تعطیلی بازار متاثر از اوج‌گیری بیماری کرونا به شدت افت کرده است؛ این روزها مردم به دلیل انتظارات متفاوتی که از مذاکرات برجام دارند صرفا نظاره‌گر بازار شده‌اند و کسی در چنین شرایطی برای خرید و فروش ریسک نمی‌کند.

وی تصریح کرد: اینکه قیمت طلا و سکه بالا باشد یا پایین اهمیتی ندارد و بازار باید به ثبات برسد تا شاهد رونق گرفتن معاملات و اعتماد مردم برای ورود به بازار باشیم؛ حالا چنانچه برجام به توافق برسد تکلیف بازار‌ها مشخص خواهد شد و انتظار داریم در آن زمان بازار طلا هم از رکود خارج شود.

قیمت طلا و سکه ۲۹اردیبهشت ماه ۱۴۰۰

محمدولی در پایان با تشریح قیمت‌های امروز بیان کرد: در جریان معاملات امروز بازار طلای تهران، قیمت سکه امامی با افت ۳۰۰هزار تومانی در مقایسه با دیروز به ۱۰میلیون و سکه طرح قدیم به ۹میلیون و ۹۵۰هزار تومان کاهش یافته است.

او اضافه کرد: قیمت نیم سکه به پنج میلیون و ۸۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۸۰۰هزار و سکه یک گرمی به دو میلیون تومان رسید؛ همچنین مثقال طلا با قیمت چهار میلیون و ۳۸۵هزار و طلای ۱۸عیار هم یک میلیون و ۱۲هزار تومان معامله می‌شود.