۰ نفر

در گفت‌‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش بینی قیمت طلا تا پایان تعطیلی بازار / سکه در حال تخلیه حباب

۲۸ فروردین ۱۴۰۰، ۱۶:۴۳
کد خبر: 521198
پیش بینی قیمت طلا تا پایان تعطیلی بازار / سکه در حال تخلیه حباب

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به افزایش قیمت طلا و سکه در بازار امروز گفت: باتوجه به ثبات نرخ ارز، رشد ارزش اونس جهانی قیمت طلا و سکه را چندان تحت تاثیر قرار نداد اما با ادامه این روند احتمال افزایش قیمت‌ها وجود دارد.

اقتصاد آنلاین _ فاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین از افزایش جزیی قیمت طلا و سکه خبر داد و درباره دلیل آن توضیح داد: امروز باوجود ثبات نرخ ارز، قیمت طلا و سکه در معاملات صبح تحت تاثیر رشد ۳۲دلاری اونس جهانی با افزایش رو‌به‌رو شد اما در میانه روز این روند تغییر کرد و قیمت‌ها در مسیر کاهشی قرار گرفت.

این فعال بازار طلا اضافه کرد: باتوجه به نبود تقاضا و ثبات نرخ ارز، قیمت طلا و سکه چندان تحت تاثیر افزایش اونس جهانی قرار نگرفت؛ ضمن اینکه قیمت‌ها واقعی و سکه در حال تخلیه حباب است.

کشتی‌آرای با بیان اینکه بازار طلا تا پایان هفته تعطیل است، گفت: درصورتی که اتفاق سیاسی خاصی نیفتد و قیمت دلار افزایش نیابد، از آنجا که تقاضایی وجود ندارد احتمال ثبات قیمت طلا و سکه تا پایان تعطیلات بالاست.

نایب رییس دوم اتحادیه طلا درباره وضعیت آینده بازار تصریح کرد: بعد از پایان تعطیلات هم انتظار افزایش حجم معاملات را نداریم و به نظر می‌رسد تا روشن نشدن تکلیف برجام رکود در بازار طلا پابرجا باشد.

قیمت طلا و سکه ۲۸فروردین ماه ۱۴۰۰

وی در پایان با تشریح قیمت‌های امروز ۲۸فروردین ماه بیان کرد: امروز قیمت سکه امامی به ۱۰میلیون و ۶۷۰هزار، سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۴۰۰هزار و حباب سکه به ۴۳۰هزار تومان افزایش یافت.

کشتی‌آرای افزود: قیمت نیم سکه به شش میلیون و ۳۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۹۵۰هزار و سکه یک گرمی به دو میلیون و ۲۵۰هزار تومان رسید؛ همچنین ارزش هر مثقال طلای ۱۷عیار چهار میلیون و ۵۱۵هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۴۱هزار تومان است.