۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش بینی قیمت طلا برای فردا ۶اسفند/ معاملات طلا و سکه به حداقل رسید

۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۵۹
کد خبر: 508410
پیش بینی قیمت طلا برای فردا ۶اسفند/ معاملات طلا و سکه به حداقل رسید

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به رشد مجدد قیمت طلا و سکه در بازار امروز بیان کرد: به دلیل نوسانات قیمت حجم معاملات کاهش یافته و از ابتدای هفته مردم نظاره‌گر روند بازار هستند.

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ نادر بذرافشان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین از افزایش قیمت طلا و سکه در بازار امروز خبر داد و افزود: بهای اونس جهانی نسبت به روز گذشته با افزایش ۲۲دلاری به ۱۸۰۶دلار رسیده و نرخ ارز هم تحت تاثیر اخبار سیاسی و اقتصادی نوسان صعودی داشته، از همین رو در بازار امروز شاهد رشد ۱۰هزار تومانی قیمت طلا و ۱۵۰هزار تومانی ارزش سکه هستیم.

او درباره وضعیت تقاضا توضیح داد: نوسانات بازار طلا ارتباطی به تقاضا ندارد چراکه از ابتدای هفته در پی انتشار خبر‌های سیاسی و اقتصادی، حجم معاملات به حداقل رسیده و مردم مثل یک ماه پیش از خرید و فروش دست کشیده‌اند و نظاره‌گر روند بازار هستند.

بذرافشان با پیش‌بینی قیمت‌ها اظهار کرد: تا زمانی که نرخ ارز نوسان داشته باشد قیمت طلا و سکه به ثبات نمی‌رسد، در حال حاضر هم قیمت دلار به شدت تحت تاثیر اخبار سیاسی و اقتصادی است و برای پیش‌بینی روند بازار‌ها باید منتظر تصمیمات دولت در حوزه سیاست خارجی باشیم.

حباب سکه به ۶۰۰هزار تومان رسید

این فعال بازار طلا در پایان به تشریح قیمت‌ها پرداخت و گفت: در جریان معاملات ساعت (۱۳:۳۰) بازار تهران قیمت سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۶۰۰هزار و سکه طرح امامی به ۱۱میلیون و ۵۰هزار تومان رسیده، ضمن اینکه در بازار امروز حباب سکه هم ۶۰۰هزار تومان است.

بذرافشان اضافه کرد: قیمت نیم سکه شش میلیون و ۳۵۰هزار، ربع سکه چهار میلیون و ۵۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۴۰۰هزار تومان است؛ بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار هم به چهار میلیون و ۶۷۰هزار و قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۷۸هزار تومان رسید.