۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش بینی قیمت طلا در روزهای هیجانی دلار/ تقاضا برای سکه افزایش یافت

۲۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۲۹
کد خبر: 504466
پیش بینی قیمت طلا در روزهای هیجانی دلار/ تقاضا برای سکه افزایش یافت

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران از افزایش دوباره قیمت‌ها در بازار طلا تحت تاثیر رشد هیجانی نرخ ارز خبر داد و گفت: در همین راستا قیمت سکه هم نسبت به دیروز بیش از ۵۰۰هزار تومان گران شده است.

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به افزایش دوباره قیمت‌ها در بازار طلا اظهار کرد: با وجود کاهش بهای اونس جهانی و رسیدن به سطح ۱۸۱۴دلار، به دلیل رشد هیجانی نرخ ارز در بازار امروز شاهد افزایش ۱۰هزار تومانی قیمت طلا و رشد بیش از ۵۰۰هزار تومانی بهای سکه هستیم.

این فعال بازار طلا به وضعیت تقاضا در بازار طلا هم اشاره کرد و گفت: با رشد قیمت‌ها در بازار امروز مجددا تقاضا به خصوص برای سکه افزایش پیدا کرده و به همین دلیل حباب آن از ۲۰۰هزار تومان روز گذشته به ۵۵۰هزار تومان در بازار امروز رسیده است.

کشتی‌آرای خاطرنشان کرد: هر موقع نرخ ارز بالا می‌رود معاملات بازار طلا هم رونق می‌گیرد، بنابراین در روزهای افزایش قیمت‌ها دادو‌ستد بیشتری انجام می‌شود؛ اما به طور کل هر چه به پایان سال نزدیک‌تر می‌شویم تقاضا برای خرید طلا و سکه مخصوصا سکه‌های کوچک‌تر بیشتر خواهد شد.

وی با پیش‌بینی قیمت‌ها در روز‌های آینده بیان کرد: با وجود اینکه بهای اونس جهانی این روز‌‌ها نوسان کاهشی داشته، اما رشد نرخ ارز توانسته قیمت طلا و سکه را با افزایش همراه کند؛ چنانچه روند صعودی نرخ ارز ادامه داشته باشد همچنان شاهد افزایش قیمت‌ها در بازار طلا خواهیم بود و بالعکس.

سکه بیش از ۵۰۰هزار تومان گران شد

نایب رییس دوم اتحادیه طلا با اشاره به قیمت‌های امروز بازار طلا تا زمان ثبت این خبر گفت: در جریان معاملات امروز بازار تهران، قیمت سکه امامی با جهش بیش از ۵۰۰هزار تومانی به ۱۱میلیون و ۵۵۰هزار و سکه طرح قدیم با رشد ۲۰۰هزار تومانی به ۱۰میلیون و ۹۰۰هزار تومان افزایش یافت.

کشتی‌آرای اضافه کرد: نیم سکه با قیمت شش میلیون و ۳۰۰هزار، ربع سکه چهار میلیون و ۱۵۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۳۰۰هزار تومان فروخته می‌شود؛ همچنین قیمت مثقال طلای ۱۷عیار در این ساعت از روز به چهار میلیون و ۸۱۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۱۱۰هزار تومان رسید.