در حال حاضر، نیوزلند با کسب بالاترین امتیاز در شاخص‌های مورد بررسی قوانین شغلی، بهترین محل برای کسب و کار در جهان به شمار می‌رود.

اقتصادآنلاینمهسا نجاتی؛ امروزه مسائلی همچون، جلوگیری از بدرفتاری با کارکنان، حفاظت از محیط‌زیست، کارآمد نگاه داشتن زیرساخت‌ها، مسئولیت‌پذیر بودن شرکت‌ها در قبال اقداماتشان، و همچنین قوانینی که به اشکال مختلفی در سراسر جهان وجود دارد، حائز اهمیت هستند. در نهایت، هدف اصلی، دسترسی به آزادی در شغل است که در بسیاری از موارد ناکارآمدی را، با دسترسی و دخالت بیش از حد دولت نشان داده است.

گفتنی است که در این راستا، بانک جهانی، به تازگی اقدام به جمع آوری اطلاعات در خصوص میزان دخالت و آزادی در کسب و کار، و همچنین تغییرات در قوانین مشاغل را در 190 اقتصاد مختلف جهان، کرده است.

این بررسی، به عوامل  مختلفی همچون؛ این مسئله که راه‌اندازی یک کسب و کار جدید تا چه میزان آسان است، مجوزهای ساخت وساز و استخدام کارگران توجه کرده است.

قابل ذکر است که در این مطالعه، کشور نیوزلند، با کسب امتیاز 86.8 از 100، بالاترین امتیاز را در این زمینه کسب کرده و به عنوان بهترین محل برای کسب و کار در جهان شناخته شده است. جالب توجه است که در این کشور برای راه‌اندازی یک کسب و کار جدید، به صورت میانگین، تنها به 0.5 روز زمان نیاز است.

شایان ذکر است که کشور سنگاپور، با کسب امتیاز 86.2 در جایگاه دوم، و هنگ‌کنگ با امتیاز 85.3 در جایگاه سوم این لیست قرار دارند.

کشورهایی که در شاخص سال جاری بیشترین بهبود جایگاه را داشته‌اند، عربستان سعودی، اردن، توگو، بحرین، تاجیکستان، پاکستان، کویت، چین، هند و نیجریه بودند.

در نمودار ارائه شده، به ترتیب کشورهایی که روند کسب و کار در آنها راحت‌تر است را مشاهده می‌کنید؛

کسب و کار در کدام کشورها راحت‌تر است؟