۰ نفر

سیگنال بورسی وین؛

بورس، برجامی شد! / اقبال به گروه خودرویی و بانکی در روز آشتی حقیقی ها

۱۵ مرداد ۱۴۰۱، ۹:۳۲
کد خبر: 658776
 بورس، برجامی شد! / اقبال به گروه خودرویی و بانکی در روز آشتی حقیقی ها

شاخص کل در اولین روز هفته سوم مرداد ماه روند صعودی در پیش گرفته است و در نیمه اول معاملات با افزایش بیش از ۸ هزار واحدی همراه شد. انتشار اخبار مثبت از مذاکرات برجامی، گروه خودرویی و بانکی را تحت تاثیر قرار داده و بسیاری از نمادهای این گروه ها با صف خرید همراه شدند. نکته مثبت دیگر بازار امروز،‌ ثبت ورود پول حقیقی بود که پس از مدت ها شاهد آن هستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ شاخص کل در ابتدای معاملات امروز با افزایش حدود ۸٬۴۰۰ واحدی همراه شد و تا مرز سطح یک میلیون و ۴۴۶ هزار واحدی افزایش پیدا کرد.

با انتشار اخبار مثبت بر مذاکرات برجامی، تقاضا برای گروه خودرویی و بانکی با تقاضای افزایش یافته است و بسیار از نمادهای این گروه ها با صف خرید همراه شده اند. در نقطه مقابل پالایشی ها در رنج منفی معامله می شوند.

وبملت با حدود ۱٬۱۰۰ واحد بیش‌ترین نقش را در صعود شاخص کل داشته‌است؛ شپدیس با ۸۴۰، خودرو با ۶۹۰ و فارس با ۶۵۸ واحد بیش‌ترین نقش را در صعود شاخص کل داشتند؛ شبندر با ۶۱۵ و شپنا با ۵۱۱ واحد از افزایش بیش‌تر جلوگیری کرد.

شاخص هم وزن هم با افزایش ۳٬۹۰۰ واحدی همراه شد و تا مرز کانال۳۸۸ هزار واحدی بالا آمد.

شاخص فرابورس هم با افزایش ۱۱۵ واحدی همراه شد و تا مرز ۱۹ هزار واحدی بالا آمد که بپاس با ۲۶ و خدیزل با ۸ واحد بیش ترین نقش را داشتند.

ارزش معاملات خرد در نیمه اول بازار حدود یک هزار میلیارد تومان بوده است.

تا اینجای کار و پس از مدت ها شاهد ورود پول حقیقی به بازار بودیم و در نیمه اول معاملات حقیقی های بازار بیش از ۸ میلیارد تومان وارد بازار کردند. وبصادر با حدود ۸ میلیارد تومان بیش‌ترین ورود پول حقیقی را ثبت کرد؛ وبملت با ۶ و تملت با ۴ میلیارد تومان در رتبه های بعدی ورود پول حقیقی قرار دارند. در نقطه مقابل شپنا با حدود ۱۱ میلیاد تومان، بیش‌ترین خروج پول حقیقی را ثبت کرد؛ وبرق با ۹ و شستا با ۷ میلیارد تومان در رتبه های بعدی خروج پول حقیقی قرار دارند.

01